کد خبر: ۳۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

کریم‌خان زند و حمایت از تولید ملی

کریم خان بشقاب مس کاشان را خواست و بر زمین زد. بشقاب سالم ماند و گفت: سلاح مردم ایران این است و باید با همین ظروف مسی آشنا و به ساخته‌های کشور خود خرسند باشند تا تهیدست و درویش نشوند. . .

به گزارش شیرازه به نقل از بولتن نیوز، حمایت از تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی ،یکی از اساسی ترین روش های مقابله با نفوذ و استعمار دشمنان و تحریم های اقتصادی است  که موجب تقویت و شکوفایی اقتصاد ملی نیز می گردد .علما و مفاخر ایران به ویژه در دوران معاصر ، با پی بردن به فعالیت های استعماری دشمنان اسلام در زمینه اقتصادی ، اقدامات ارزشمندی را نسبت به تقویت اقتصاد داخلی و حمایت از تولید ملی و تحریم کالاهای خارجی انجام دادند وراه را بر روی نفوذ بیگانگان بستند که نمونه های فراوانی از این موارد در تاریخ ذکر شده است .

درباره کریم خان زند نقل شده است که با وجود اهدای ظروف چینی از سوی نمایندگان انگلستان به او، کریم خان  از همان ظروف مسی ساخت داخل کشور  برای خوردن غذا استفاده می‌کرد.روزی یکی از بازرگانان به او گفت لایق خان این گونه ظروف چینی است، نه ظروف مسی. کریم‌خان زند  با شنیدن این حرف بشقاب چینی را بر زمین زد و بشقاب تکه تکه شد. آن‌گاه بشقاب مس کاشان را خواست و بر زمین زد. بشقاب سالم ماند و کریم‌خان گفت: سلاح مردم ایران این است و باید با همین ظروف مسی آشنا و به ساخته‌های کشور خود خرسند باشند تا تهیدست و درویش نشوند.

نظرات بینندگان