کد خبر: ۳۳۰۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

«مژده» تلخ و کذبی که خانی به مردم داد!

این سوال هم‌چنان باقی است که چرا مهدی خانی، اینقدر از این دو عضو طرفداری می‌کند و وقتی می‌خواهد خبر بازگشت آن‌ها را به خبرنگاران بدهد، از واژه «مژده» استفاده می‌کند؟

شیرازه - بهمن ماه ۸۹  سه عضو شورای شهر شیراز  از سوی نهاد های امنیتی به دلیل برخی مسائل اقتصادی بازداشت شدند که بعد از ارجاع پرونده به دادگاه یکی از اعضا تبرئه و دو عضو دیگر به حبس محکوم شدند. دادگاه «س.م» را به ۳ سال و «ف.ه» را  به ۱۸ ماه حبس و اخراج هر دو از شورا محکوم کرده بود.

اما ماجرای اخراج این دو نفر از شورا تا کنون مسیر خود را طی نکرده است ولی مقرر گشته است تا جلسات شورا بدون حضور این دو  تشکیل شود. و این یعنی جلسات با 9 نفر باقی مانده تشکیل خواهد شد اما جالب این جاست که حدنصاب تشکیل جلسات شورا هم 9نفر است یعنی غیبت یک نفر عملا باعث  لغو جلسه می‌شود!

این مسئله از سوی خانم معصومه زارع چندین بار مورد سوء استفاده (البته قانونی!) واقع شد به گونه‌ای که عدم حضورِ جهت‌دار وی در حین انتخاب رئیس جدید شورا، باعث شد تا چندین بار جلسه از حدنصاب افتاده و  انتخاب رئیس جدید به جلسه بعد موکول شود! اما خانی دیگر عضو شورای شهر هم از این حربه قانونی! بهره برد تا جلسه‌ای که همسو با نظر او نبوده است را لغو کند.

 

اما در میان همه این رفتارهای جالب خانی، دفاع تمام قد وی از دو عضوی است که در شرایط کنونی حق حضور در جلسات شورا را نداشته اما از شورا اخراج هم نشده‌اند!

 

به گزارش شیرازه به نقل از سحاب‌نیوز مهدی خانی روز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر گفته است: به همه مژده می دهم که مشکل دو عضو غایب شورا با رای شایسته دادگاه حل شده و به زودی به جلسات باز می گردند.

وی در حالی این خبر را در جلسه شورا و در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که نماینده فرمانداری در شورا در خصوص صحت این خبر گفت: تا کنون در این خصوص از طرف مراجع قضایی چیزی به ما اعلام نشده است و اگر این خبر صحت داشته باشد باید کتبا به فرمانداری اعلام شود.

 

در هر صورت اگر فرض کنیم که جمله بی سند و مدرک و فقط «شنیده شده» خانی درست باشد! دو احتمال وجود دارد: احتمال اول این‌‌که کلا رای دادگاه بدوی در خصوص دو عضو شورای شهر که از دوستان و همراهان خانی نیز هستند، ملغی شده است! حال سوال این است که این احتمال اگر درست باشد پس تکلیف اتهاماتی که به این دو نفر زده شده است، چه می شود؟ استدلال‌های نهادهای امنیتی استان که این دو نفر را بازداشت کرده بودند، پس چیست ؟ مبنای صدور حکم دادگاه بدوی چه بوده است؟ و ...

 

اما احتمال دوم ناظر بر این مساله است که؛ خانی مدعی است که روند اخراج یک عضو از شورای شهر، مسیر مشخصی دارد و دادگاه نمی‌تواند در این زمینه ورود کند. حال اگر منظور خانی از مژده‌ای که به مردم داده است! این است که این دو عضو به جلسات شورا باز می‌گردند و فقط قسمت اول حکم دادگاه بدوی یعنی حبس، اجرایی می‌شود، باید پرسید پس سرنوشت این دو در شورا چه می شود؟ آیا از همان مسیری که خانی گفته است، اخراج می شوند؟ یا باید رسما به چنین شورایی تبریک گفت که دو عضو مجرم را در خود جای داده است تا برای مسائل شهری تصمیم گیری کنند؟!!!


اما با همه این تفاسیر این سوال هم‌چنان باقی است که چرا مهدی خانی، اینقدر از این دو عضو طرفداری می‌کند و وقتی می‌خواهد خبر بازگشت آن‌ها را به خبرنگاران بدهد، از واژه «مژده» استفاده می‌کند؟ فتامل!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مفلس الدوله
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱
13
احتمالاً سهمی از آن همه درآمد آن دو عضو به ایشان هم رسیده است.

کریم خان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱
0
ایشان اگر دلشان برای دوستانشان تنگ شده است به ایشان بپیوندند
آگاه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱
0
خاني پيش از اين قضايا دشمن اصلي موسوي و هوشمند بود حالا چطور شده كه وي از اين دو متخلف حمايت مي كند جاي سوال است؟<br /><br /><br />

البته مردم شيراز به داشتن چنين نمايندگان شورايي مانند خاني، موسوي و هوشمند افتخار نمي كند بلكه آنها را مايه ننگ مي داند كه وجودشان هيچ نفعي براي شهر نداشته و همين پرونده آنها باعث شد باز هم نام شيراز به عنوان شهري كه مشهور به داشتن مفاسد اقتصادي و زمين خواري و ... مي باشد در سطح كشور مطرح گردد.