کد خبر: ۳۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

بامحوریت موعود برنامه های متنوع و فاخر هنری در فارس اجرا میشود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:به مناسبت اعیاد شعبانیه برنامه های متنوع و فاخر هنری برگزار میشود.

محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس ، با اشاره به اینکه ، شهر و دیار این استان، در ایام جشن امام زمان (عج) میزبان طنین صدای مولودی و سرودهای شاد و برنامه های متنوع و فاخر هنری است ، گفت : نور ملکوتی حضرت حجت (عج) ، قادر است انسان مدرن سرگشته را به سر منزل مقصود و روشنایی رساند ، و برای نجات ازا ین ورطه باید به اندیشه امام عصر (عج) توسل کند.
وی افزود : جهان بشریت امروز نيازمند انسان كامل كننده اخلاق است و در يك كلام نيازمند آن صاحب زمانیست كه ظهورش معيار تمام انسانيت می باشد تا بیاید برای اینکه اميد بماند ، و چون آن منجی بیاید ؛ سكان عشق را هدايت كرده و اندیشه های والای انسانی رنگ و بویی خداگونه می گیرد.
عالیشوندی به وظیفه دانش پژوهان و هنرمندان در عرصه مهدویت اشاره كرد و بیان داشت: معرفی صحیح امام زمان (عج) ،چه از طریق هنر و خلق آثار هنری و یا از هر روش علمی و ارتباطی ، قادر خواهد بود تا نگاه تک تک افراد جوامع را در سرفصل هایی قرار دهد كه تمام آلام و دردهای بشریت را براحتی تسکین داده و به رسالت واقعی خداجویانه ای که پرودگار مهربان به ودیعه گذاشته برساند .
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس ، گفت : در همین راستا فعالیتهایی فرهنگی، ادبی وهنری نیز در مکانهایی از فارس و بویژه تالار حافظ / دروازه قرآن / ارگ کریم خوانی / بوستان خلد برین و شهرستانهای فارس ؛ در نظر گرفته شده تا ازاین طریق شهر ودیارمان حال و هوایی روحانی و سرشرار از مهر و شاد کامی پیدا کند و از همه مهمتر اینکه ؛ تمامی مردم شریف فارس به همراه هنرمندان و فرهیختگان استان یک دل و از صمیم جان مولای عصر و زمانشان را صدا کرده و از محضر ایشان نورانیت دل استمداد کرده و پیروزی اسلام و مسلمین را خواستار شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس ؛ جشن بزرگ میلاد خاتم الانبیاء ، توسط چندین موسسه فرهنگی و هنری ؛ در جای جای استان و مکانهای مختلف شیراز ؛ برگزار می شود .
برپایه این گزارش ؛ تالار حافظ میزبان برنامه ای است که در راستای آموزش اقشار مختلف و خانواده ها در خصوص ترتیب مهدوی در زمان غیبت است که توسط کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت شهدای توحید مسجد ابوالفضل ، برگزار می شود و این مراسم شامل اجرای برنامه هایی است ازقبیل : تواشیح با نام حضرت منتظر ، سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین شریعتی که وی از استان قم حضور داشته و مدرس تربیتی حوزه دانشگاه می باشد ؛ تاتر طنز به کارگردانی رضا ادریسی ؛ گروه سرود فریاد گران بی صدا با سرپرستی رخصتی که متشکل از جوانان ناشنوا و کم شنوا با اجرای سرود اشاره از شهر زرقان و همچنین مولود خوانی توسط مداح حاج آقا روشن ضمیر ؛ نیز از این سلسله برنامه ها است .
شایان ذکر است در این برنامه ؛ طرح هنری و نمادین استاد رنجبر عضو انجمن ملی نخبگان کشور که قبلاً در اجلاس بین المللی کشورهای اسلامی رونمایی شده ، به نمایش گذاشته می شود که این ساخته هنری ، نمادی از کعبه مدینه النبی ، نماد کشورهای اسلامی ، قرآن و دیگر مقدسات اسلامی است و با هدف گرامیداشت مقام و ارزش والای کتاب آسمانی قرآن توسط این هنرمند شیرازی طراحی و ساخته شده است.
از جمله برنامه های دیگر ؛ برپایی مراسم جشن مردمی توسط موسسه فرهنگی هنری یاس سپید در محل دروازه قرآن است که در تاریخهای 14 تا 15 تیر ماه جاری اجرا و شامل : نور افشانی ؛ مولود خوانی ؛ موسیقی پاپ با حضور علیرضا روزگار و مسابقات فرهنگی، می باشد.
در همین ایام برنامه ای دیگر ی نیز توسط کانون فرهنگی حاج احمد متوسلیان در تاریخ14 ، 15 ، 16 تیرماه جاری و در مکان ورودی ارگ کریمخانی شیراز با قسمتهایی ازجمله : اجرای برنامه موسیقی محلی ، نورافشانی ، شعبده بازی ، مولودی خوانی ، تئاتر ، موسیقی پاپ و اجرای مسابقه و همچنین پذیرایی از میهمانان ، اجرا می شود.
بر پایه این خبر ؛ موسسه فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس نیز در تاریخهای 14 ، 15، 16 در بوستان خلدبرین مولود خوانی / موسیقی سنتی / مسابقه و دیگر برنامه های شادی را توسط گروه هنری شبکه پایتخت ، اجرا می کند.

انتهای پیام/20

برچسب ها: موعود ، استان فارس ، شیراز ، جشن
نظرات بینندگان