کد خبر: ۳۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

سال گذشته 914زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند

رییس كل دادگستری استان فارس گفت : با مشاركت انجمن حمایت از زندانیان این استان و تلاش و همت نیكوكاران و خیرین ، سال گذشته 914 نفر از محكومین جرایم غیر عمد از زندان های فارس آزاد شدند.

دكتر ذبیح الله خداییان نوشت: این افراد كه عمدتا محكومین جرایم مالی بودند با كمك های مردمی و استفاده از تسهیلات بانكی و كمك دادگستری آزاد شده اند.

ایرنا در ادامه نوشت، وی اظهار داشت : جمع بدهی این افراد 650 میلیارد ریال بوده كه 460 میلیارد ریال آن از سوی طلبكاران گذشت شده و مابقی توسط كمك های مردمی و منابع ذكر شده تامین و پرداخت شده است .

وی خواستار مشاركت نیكوكاران برای تامین بدهی محكومین و زندانیان جرایم مالی و جرایم غیرعمد كه هم اكنون در زندان هستند شد و گفت : هم اینك 906 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های فارس چشم به راه تامین مالی بدهی هایشان هستند تا به كنار خانواده های خود بازگردند.

خداییان گفت : زندان جای محكومین مالی نیست ، زندان جای كسانی است كه سوء نیت داشته اند و جرایم خشن و عمدی و از روی تبهكاری انجام داده اند ، كسانی كه با بدهی های مالی و جرایم غیر عمد به زندان می روند باید تلاش شود تا تسهیلاتی در اختیار آنها گذاشته شود تا بتوانند در جامعه زندگی عادی داشته باشند .

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان