کد خبر: ۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

شهردار شیراز: باید شمال و جنوب شیراز یکسان شود

شهردار شیراز با بیان اینکه باید شمال و جنوب شیراز یکسان شود، گفت: شهروندان از سرمایه‌گذاری در جنوب شهر شیراز استقبال کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از  فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شیراز به دنبال این هستیم که شهروندان از زندگی و سرمایه‌گذاری در جنوب شهر استقبال و به زندگی در این مناطق افتخار کنند.

پاک‌فطرت گفت: پروژه‌های عمرانی مختلف از جمله احداث تقاطع‌ها در جنوب شهر در حال افزایش است که امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها دیگر تفاوتی بین جنوب و شمال شهر نباشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رشد ارزش زمین، ملک و آپارتمان در جنوب شهر خوب بوده که این امر بیانگر خدمتگزاری مناسب و مطلوب در این مناطق است.

شهردار شیراز با اشاره به پروژه خیابان 35متری که در منطقه میانرود در حال احداث است، ادامه داد: طول این خیابان 35 متری هفت کیلومتر است که از میدان قهرمانان آغاز می‌شود و تا شهرک احمدآباد ادامه دارد.

وی گفت: یکی از دلایل احداث این پروژه کاهش تردد در کمربندی است و از این پس ساکنان شهرک‌های فرزانگان، رضوان و احمدآباد و ... می‌توانند برای عبور و مرور خود به جای کمربندی از این خیابان استفاده کنند.

پاک‌فطرت اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را بیش از 7 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار این پروژه خارج از اعتبار زمین‌های متعلق به شهرداری بوده که به صورت توافقی در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به سرانه خدمت‌گزاری به هر شهروند شیرازی در طول یک‌سال تصریح کرد: در حال حاضر این سرانه حدود 700 هزار تومان است.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهروندان با پرداخت عوارض مشارکت خوبی در اجرای پروژه‌های شیراز دارند، بیان کرد: بعضی از شهروندان که قصد سرمایه‌گذاری یا دریافت پروانه دارند مبلغی بیشتر از این میزان می‌پردازند و عده‌ای نیز که قصد ساخت و ساز ندارند یا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند یا عوارض نمی‌دهند و یا کمتر پرداخت می‌کنند.

شهردار شیراز در ادامه با بیان اینکه طرح ترافیک شیراز به صورت آزمایشی در مرداد ماه امسال اجرا می‌شود، بیان کرد: زمینه اجرای طرح ترافیک شیراز فراهم شده است، اما با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و با توجه به شرایط آب و هوایی این طرح با تاخیر اجرا می‌شود.

وی از اجرای آزمایشی طرح محدوده ترافیکی در شیراز از اول مرداد ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این طرح به صورت آزمایشی از اوایل مرداد ماه اجرا می‌شود اما پلیس سخت‌گیری بسیاری برای ورود به محدوده اجرای طرح ندارد.

شهردار شیراز افزود: بسیاری از مردم هنوز با طرح زوج و فرد آشنا نیستند و تمام سعی ما بر این است با فرهنگ‌سازی زمینه بیشتر این آشنایی را فراهم کنیم.

پاک‌فطرت زمان دقیق اجرای طرح ترافیکی شیراز را وابسته به نظر شورای ترافیک این استان دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی فعال در سطح شهر شیراز بیان کرد: مردم باید در مدت زمان اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر این پروژه‌ها را متعلق به خود بدانند و باور کنند که کارهای عمرانی برای آنها انجام می‌شود.

شهردار شیراز در پایان از دو برابر شدن سرعت اجرای پروژه‌های شهرداری این شهر نسبت به دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: هنوز نیز می‌توانیم و این آمادگی را داریم که سرعت اجرای پروژه‌های شهری را شتاب دهیم و چند برابر کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان