کد خبر: ۳۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱

دو عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز قسم یاد کردند

بعد از سپری شدن چندین ماه از تعلیق دو عضو شورای شیراز، دو عضو علی‌البدل توسط معاون عمرانی فرمانداری شیراز، معرفی شدند، اگرچه حضور این دوعضو با ارائه نامه تبرئه دو عضو تعلیق خورده توسط یکی از آن اعضا، همراه شد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، بعد از سپری شدن چندین ماه از تعلیق دو عضو شورای شیراز، دو عضو علی‌البدل توسط معاون عمرانی فرمانداری شیراز، معرفی شدند، اگرچه حضور این دوعضو با ارائه نامه تبرئه دو عضو تعلیق خورده توسط یکی از آن اعضا، همراه شد.

 معاون عمرانی فرمانداری شیراز امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، پس از معرفی محمدحق‌نگر و حجت‌الاسلام میری، به‌عنوان اعضای علی‌البدل، با استناد به مواد و تبصره‌های قانونی، گفت: اگر هر عضوی از شورا به‌هر دلیل قادر به شرکت در جلسات این نهاد نبود، باید عضو علی‌البدل جایگزین شود.

اسماعیلی با بیان اینکه حضور دو عضو علی‌‌البدل تا زمان تعیین تکلیف نهایی دو عضو تعلیق شده شورا، ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بعد از صدور احکام قانونی و ابلاغ رسمی این احکام به فرمانداری، در خصوص ادامه کار این دو عضو تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با تصریح اینکه تا امروز هیچ نامه‌رسمی از سوی دادگستری به فرمانداری شیراز در خصوص تبرئه یا محکومیت دو عضو تعلقی شورای شهر، ارسال و ابلاغ نشده است، گفت: تکلیف نهایی اعضا به بعد از استعلام‌های قانونی و دریافت پاسخ از مراجع ذی‌صلاح، موکول می‌شود.

علی‌زحمت کش، رییس و مظفر مختاری، عضو شورای شهر شیراز هر کدام طی سخنانی جداگانه، تصمیم‌گیری در خصوص حضور اعضای علی‌البدل به‌جای اعضای ثابت این نهاد را در حیطه اختیارات شورای حل اختلاف شوراها دانستند.

معاون فرماندار شیراز در پاسخ به طرح این موضوع گفت: حضور دو عضو علی‌البدل، تصمیمی قانونی است و برای اخذ این تصمیم نیازی به حکم شورای حل اختلاف نیست، این دو عضو تا زمان مشخص شدن وضعیت دو عضو ثابت شورا، علی‌البدل خواهند ماند.

یکی از دو عضو تعلیق شده شورای شهر شیراز، امروز نامه‌ای به رییس شورا ارایه داده که براساس آن مراجع قضایی حکم بر برائت وی و دیگر عضو این نهاد داده است.

نظرات بینندگان