کد خبر: ۳۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۱

صدورچک بلامحل؛بيشترين درصد زندانيان جرايم غيرعمد فارس

صدور چك بي محل بيشترين درصد زندانيان جرايم غيرعمد در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شیرازه به نقل از کیهان،رئيس كل دادگستري فارس با بيان اين مطلب در مراسم سالانه انجمن حمايت از زندانيان استان گفت: آمار موجودي زندانيان جرايم غيرعمد ستاد ديه فارس تا ارديبهشت سال جاري شامل 157 نفر جرايم ديه غيرعمد، 99 نفر مهريه، 414 نفر چك بي محل، 58 نفر نفقه و 178 نفر جرايم خانوادگي است كه در مجموع 906 نفر هستند.
«ذبيح الله خداييان» اظهار داشت: مددجويان آزاد شده 887 نفر مرد و 27 نفر زن بودند و ستاد ديه استان فارس در سال 90 مقام نخست را از نظر تعداد زندانيان آزاد شده و مبلغ اعتبار در كشور كسب كرد.
وي گفت: كساني كه به دليلي به پرداخت ديه محكوم شده اند يا آن كساني كه به دليل نوسانات اقتصادي در كسب خود شكست خورده اند در كار خود عمدي ندارند و همان گونه كه مردم براي مدرسه سازي و بيمارستان سازي كمك مي كنند، به خانواده هاي اين افراد نيز كمك كنند.
دادستان عمومي و انقلاب شيراز نيز در اين مراسم گفت: با فرستادن يك فرد به زندان و در صورت حمايت نكردن از خانواده او صدها آسيب به جامعه تزريق مي شود.
«علي القاصي مهر» اظهار داشت: هدف از مجازات بزهكار و شخص مجرم اصلاح، درمان و پيشگيري است و خانواده زندانيان، قربانياني هستند كه زماني كه فرد به زندان مي افتد با آثار و تبعات آن دست به گريبان مي شوند.

نظرات بینندگان