کد خبر: ۳۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

تبلیغ سفر از تریبون صدا وسیمادرآستانه ماه رمضان!

صدوا وسیما در کمتر از یک هفته مانده به ماه مبارک رمضان ماه بندگی وعبودیت دراقدامی عجیب با پخش گزارشهایی از مکانهای دیدنی وگردشگری استانهای داخلی وحتی بعضی کشورهای همجوار مثل روسیه تبلیغ مسافرت وگردشگری میکند.  

شیرازه - درآستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان كه فرصتي براي تجديد قواي معنوي و روحي در ماه ميهماني خداوند و زماني مغتنم براي نزديك شدن يا خداست،

این که سفرها در طول ماه مبارک رمضان کمتر می‌شود و بیشتر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا از حال و هوای معنوی این ماه بهره ببرند برکسی پوشیده نیست با این حال هستند کسانی که ترجیح می‌دهند تا در این ماه سفر کنند.

در چند سال گذشته معمول بود که صدا وسیما درچند روز مانده به اغاز ماه مبارک با دستپاچگی تمام درحال آماده سازی سریال ها و ویژه برنامه های خود بود اما امسال خبری از همان دستپاچگی وسردرگمی هم نیست ومسئولان محترم صداوسیما ظاهرا همگام با آژانس های مسافرتی تبیلغ سفر ومسافرت میکنند به طور مثال دیشب دراخبار شبکه های تلویزیونی گزاشهایی از توان گردشگری اذربایجان شرقی وغربی ،کرمانشاه ،کهگیلویه وبویراحمد وکشور روسیه پخش شد که از بینندگان برای سفر وگردش در این شهرها دراستانه ماه رمضان دعوت میشد.این درحالی است که همگان احکام مربوط به روزه مسافر در ماه مبارک رمضان را میدانیم به طوریکه

از پيامبرگرامى اسلام (ص) نقل كرده اند كه فرمود:

«الصّائم فى السّفر كالمفطر فى الحضر.»

كسى كه در سفر روزه بگيرد، بسان كسى است كه در وطن خويش آن را افطار كرده است.

از ششمين امام نور (ع) نقل كرده اند كه:

«الصّائم فى السّفر فى شهر رمضان كالمفطر فيه فى الحضر.»

كسى كه در ماه مبارك رمضان در مسافرت روزه بگيرد، همانند كسى است كه روزه اش را در وطن خود افطار كرده است.

باز از آن پيشواى فرزانه آورده اند كه:

«لواَنّ رجلاً مات صائماً فى السّفر لما صليتُ عليه.»

اگر كسى در مسافرت روزه بگيرد و روزه دار از دنيا برود، من بر او نماز نمى خوانم.

و روایت دیگری از پيامبر گرامى (ص) نقل كرده اند كه فرمود: هر كه مسافرتش براى شكار و يا در راه گناه نباشد، بر اوست كه روزه خود را افطار كند و نمازش را شكسته بخواند.

از همه این روایات پیداست که یک مسافر نمی تواند روزه بگیرد مگر این که قصد 10روزه نماید آن هم به شروطی.

در راستای اقدام صدا وسیما به تبلیغ مسافرت، آژانس هاي مسافرتي هم بیکار ننشسته و در اقدامي تامل برانگيز اقدام به فروش تورهاي داخلي و خارجي با شرايط ويژه و تخفيف هاي 50درصدي مي كنند.

همه این ها در حالی است که قرار است ماه رمضان فرصتی برای عبادت و بهره بردن از حال و هوای معنوی این ماه باشد.

کارنامه غیر قابل دفاع صداو سیما درمناسبت ها و ایام متفاوت سالهای گذشته برکسی پوشیده نیست فقط کافیست به اخرین مورد اشاره شود که در خلال برنامه های میلاد امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) موج جدیدی از خلاف شرع های تلویزیون نیز به بازار  آمد. شبکه آی فیلم؛ این شبکه مقلد، بارها به پخش موسیقی های غیر شرعی و شدیدا طربناک در روز میلاد امام زمان پرداخت.

اما انتظار مردم ایران اسلامی از رسانه ملی جمهوری اسلامی این است که خیلی زود وخیلی جدی به استقبال ماه رمضان رفته وبه رسالت خود که همان اماده سازی فضای کلی جامعه برای هرچه بهتر شدن فضای معنوی جامعه وگرایش وترغیب مردم برای استفاده تمام وکمال از برکات این ماه پربرکت با استفاده از تولید برنامه های مذهبی و معنوی وتولید سریال ها و فیلم های با گرایشات عمدتا معنوی کمک کنند.

فقط میشود گفت امیدواریم مسئولین رسانه ملی بیشتر به مسئولیت خود بیندیشند وگرنه به قول شهید آوینی کار صداوسیما با کرام الکاتبین است.

نظرات بینندگان