کد خبر: ۳۳۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

دست‌های پشت پرده گرانی مرغ در شیراز

در استان فارس، کنجاله سویا تا قیمت 1650 تومان هم در بازار آزاد به فروش رسیده است!  و این در حالی است که در چند روز گذشته اثرگذاری مستقیم کنجاله سویایی که ادعا می‌شود بدست مرغداران رسیده است، بر قیمت مرغ احساس نمی‌شد.

شیرازه - بازار مرغ در شیراز طی روزهای اخیر بحرانی بود. قیمت تمام شده بالای مرغ برای مرغداران و فروشندگان و نرخ کیلویی 4700 تومانی که مسئولین استان اعلام کرده بودند، باعث شد تا عملا یک اعتصاب آرام از سوی مرغداران و فروشندگان مرغ در شیراز رخ دهد.

اما چرا هزینه تمام شده مرغ مطابق با برآوردهای دولت نیست؟ این سوالی است که می‌تواند بسیاری از دست‌های پشت پرده را که در تلاش‌اند تا در وضعیت اقتصادی فعلی که اظهر من الشمس است، سودجویی کرده و نهایتا تمام تقصیرات را تمام و کمال به پای دولت بنویسند. این افراد در شیراز چه کسانی هستند؟

 

به گزارش شیرازه چندی قبل 50 هزار تن کنجاله سویا از سوی دولت و با قیمت یارانه‌ای هر کیلو 830 تومان به اتحادیه مرغداران گوشتی تحویل داده شده است تا با همین نرخ میان مرغداران سراسر کشور توزیع شود. این اقدام اگرچه باید موجب کاهش یافتن قیمت مرغ می‌شد اما دست‌های پشت پرده‌ای مانع این کار شد. در استان فارس، کنجاله سویا تا قیمت 1650 تومان هم در بازار آزاد به فروش رسیده است!  و این در حالی است که در چند روز گذشته اثرگذاری مستقیم کنجاله سویایی که ادعا می‌شود بدست مرغداران رسیده است، بر قیمت مرغ احساس نمی‌شد که البته با تمهیدات مسئولین استان و شیراز این مساله تحقق گرفت و چند روزی است که مرغ گرم با قیمت کیلویی 4700 تومان توزیع میشود.

 

حال سوال اصلی این است که چه کسانی در استان فارس با سودجویی در فروش کنجاله سویا دولتی، مانع پائین آمدن قیمت شدند؟ کدام صاحبان تهیه خوراک دام و طیور در استان فارس، در این اوضاع اقتصادی و گرانی‌ها، سعی در مکیدن خون مردم دارند؟

 

ادامه دارد ...

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ح
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱
0
\"...نهایتا تمام تقصیرات را تمام و کمال به پای دولت بنویسند...\"



اگر دولت مقصر نیست پس کی مقصره؟ وقتی دولت توانایی نظارت نداره, پس دولت مقصره!