کد خبر: ۳۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

15 مسجد در شهرک‌های شرق شیراز احداث می شود

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه استان فارس از احداث 15 مسجد در شهرک‌های شرق شهر شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، الیاس رضایی اظهار داشت: اگر چه در استان پهناور فارس نسبت به تراکم جمعیت، کمبود مسجد وجود ندارد و از حد متوسط کشوری در سطح قابل قبول قرار داریم، اما به علت توزیع نامناسب مکانی مساجد با موضوع نقاط فاقد مسجد رو به رو هستیم و در حالی که در بسیاری از نقاط شهر شیراز جمعیت به‌ نسبت بسیاری سکونت دارند، هنوز مردم از نعمت وجود مسجد محروم هستند.

وی افزود: مناطق مسکونی حاشیه کمربندی شهر شیراز و شهرک‌های حدفاصل در شهرک والفجر و سلطان‌آباد تنها دو مسجد دارند و این در حالی است که این مناطق جمعیت چند صد هزار نفری را در خود جای داده‌اند.

رضایی اضافه کرد: در این مناطق 15 شهرک با جمعیت تقریبی بیش از 120 هزار نفر قرار دارد و کلنگ احداث 15 مسجد به زمین زده می‌شود و عملیات اجرایی احداث آن در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در هفته مساجد با حضور مسئولان استانی، خیران، اهالی و ساکنان محل آغاز می‌شود.

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه استان فارس با اشاره به فرآیند عملیاتی این طرح گفت: از چندی پیش ستادی در این اداره تشکیل شد که با پیگیری امور مختلف، تمام اطلاعات لازم از قبیل مشخصات جمعیتی و خانواری، معتمدان محل و اطلاعات مربوطه به اراضی را جمع‌آوری و در اختیار کارشناسان و ناظران فنی برای طراحی و تهیه نقشه‌ها قرار داد.

رضایی ادامه داد: این مساجد در نقاطی که دارای کاربری‌های فرهنگی مذهبی هستند احداث می‌شوند و به منظور سرعت بخشیدن به عملیات ساخت و ساز در مساحت‌های 240 متری به گونه‌ای که امکان توسعه و افزودن طبقات در آنها وجود داشته باشد، طراحی می‌شوند تا در آینده جوابگوی جمعیت نمازگزاران باشند.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر، سالانه به طور متوسط توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس، کلنگ احداث 100 مسجد در نقاط فاقد مسجد زمین زده شده و این مساجد به بهره‌برداری رسیده‌اند به گونه‌ای که تنها در سال 90 در 175 نقطه کار احداث مساجد شروع شد.

وی در پایان گفت: از نیک‌اندیشان و بانیان خیر دعوت می‌شود تا در این امر نیکو و خداپسندانه اداره اوقاف و امور خیریه را یاری دهند.

نظرات بینندگان