کد خبر: ۳۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

شیراز قابلیت مدیریت فرهنگی و ادبی جهان را دارد

استاندار فارس گفت: باید در کشور و جهان جا بیفتد که شیراز می‌تواند مدیریت فرهنگی و ادبی کشور و جهان را به عهده بگیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حسین صادق عابدین با بیان اینکه برای نخستین بار در شهر شیراز جایزه ادبی را برگزار کردیم، اظهار داشت: امیدواریم جایزه ادبی جایگاه خود را پیدا کند و بتوانیم از ادیبان بزرگ جهان در این جشنواره استفاده کرده و یک مرکز فرهنگی را در شهر شیراز پایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد اتفاق ادبی بزرگی در کشور رخ دهد، جایگاه آن شیراز است.

مقام ارشد استان فارس افزود: تالار مهر یکی از جایگاه‌های بسیار خوب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما و تئاتر می‌شود و این تالار بعد از ساخت یکی از بهترین تالارهای منطقه به حساب می‌آید.

استاندار فارس همچنین در مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این استان گفت: جذب سرمایه‌گذاری استان فارس 390 میلیون دلار بوده که قابلیت‌های بسیار ارزشمندی را دارد و 5.2 برابر اعتبارات عمرانی است که در این زمینه هر چه بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی سهیم باشد وضعیت معیشتی مردم بهتر می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس اضافه کرد: این استان و شهر شیراز یک برند بین‌المللی است که هر فردی علاقمند باشد در کشور ایران سرمایه‌گذاری کند به طور یقین شیراز نخستین نقطه سرمایه‌گذاری وی است که در این راستا باید امکانات و شرایط را برای سرمایه‌گذاران مهیا کنیم تا در پیچ و خم ادارات از سرمایه‌گذاری پشیمان نشوند و در این زمینه سال گذشته سایت خدمات سرمایه‌گذاری را ایجاد کردیم تا مشکلات سرمایه‌گذاران را حل کند.

صادق عابدین تصریح کرد: ورزشگاه میانرود بعد از 15 سال که عده‌ای آن را میراثی محسوب می‌کردند در 10 ماه آینده عملیاتی می‌شود.

مقام ارشد استان فارس همچنین در مورد مسکن مهر در فارس گفت: در این استان بیش از 100 هزار مسکن مهر در حال ساخت است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان