کد خبر: ۳۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۱

ناوهاي هواپيمابر آمريكا در نگاه پاسداران، آهن پاره اي بيش نيست

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: پاسداران انقلاب اسلامي از بزرگي ناوهاي هواپيمابر آمريكا و دشمنان فرامنطقه اي هرگز ترسي به دل راه نداده و اين تجهيزات در نگاه آنان، آهن پاره اي بيش نيست.

به گزارش شیرازه به نقل از سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آيين اختتاميه همايش فرماندهان و مسئولين نيروي دريايي سپاه كه در مشهد برگزار شد با اشاره به هويت، نقش و جايگاه سپاه، اين نهاد انقلابي را يك حقيقت و ماهيت اصيل دانست و اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامي از بزرگي ناوهاي هواپيمابر و غرش موشك هاي آمريكا و دشمنان فرامنطقه اي هرگز ترسي به دل راه نداده و اين تجهيزات در نگاه آنان آهن پاره اي بيش نيست.
سردار سلامي تشكيل سپاه و بسيج را معجزه ذهني امام خميني (ره) دانست و تصريح كرد: سپاه و بسيج پژواك نور حق و الهامي الهي در انديشه امام (ره) بود كه با تشكيل آن نسخه راه هاي غلبه كفار بر مسلمين پيچيده شد.
وي با بيان اينكه امام (ره) حقيقت قدرت را مي شناخت گفت: هنر امام(ره) اين بود كه تعادل ساخته دنياي استكبار را به هم ريخت و تاكنون نيز اين تعادل برقرار نشده .
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: شايد در هزاره اخير تنها كسي كه از هيبت امپراتوري ها نترسيد و به آنها حمله كرد و قدرت جديدي به نام جهان اسلام را احيا كرد امام خميني (ره) بود.
سردار سلامي اظهار داشت: امام خميني به اسلام و ولايت عمق بخشيد تا ساختار نظام دفاعي اسلام شكلي نو يافته و در برابر كفار ايمن باشد و اين مسير توسط رهبر معظم انقلاب با دقت برنامه ريزي، نظم و انسجام يافت و با همان روح الهي متجلي شد.
وي افزود : شجاعت ، خردورزي و حكمت بي نظير مقام معظم رهبري(مدظله العالي) توانست اين مسير را هموار ساخته و امروز جهان اسلام شكل بگيرد.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه نظام موازنه قواي جهاني امروز دچار تغيير شده گفت: تا قبل از اين مسلمانان در گورستان جهالت مدرن دفن شده بودند اما انقلاب اسلامي آنها را احيا كرد و امروز مسلمانان به يك قدرت جهاني تبديل شدند .
سردار سلامي تصريح كرد: جايگاه انقلاب اسلامي در دنياي امروز به اندازه اي ارتقاء يافته و مستحكم شده است كه آمريكا ، اروپا و رژيم صهيونيستي در خيابان هاي تهران به دنبال فرهيختگان ،اساتيد دانشگاه و دانشجويان نخبه مي گردند تا آنها را ترور كرده كه مبادا اين افراد منافعشان را به خطر بيندازند.
وي با تاكيد براينكه ما در حال ساختن يك تمدن جديد هستيم خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي هر روز سنگرهاي جديدي را فتح مي كند و در مقابل استكبار جهاني روز به روز با يك تشييع جنازه سياسي مواجه مي شود.
جانشين فرمانده كل سپاه اذعان داشت: فرقي نمي كند كه 1400 سال پيش براي دفاع از اسلام و دين خدا شمشير بزنيم يا اينكه امروز براي دفاع از اسلام موشك بزنيم، اين نبرد ادامه خواهد يافت به اين دليل كه به ماهيت متضاد سرشت حق و باطل مربوط مي شود و دشمنان دست از سر ما برنمي دارند مگر اينكه دست از دينمان برداريم .
سردار سلامي در ادامه اظهار داشت: اينكه ما عصر امام راحل و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) را درك مي كنيم و از اين چشمه سار معنويت بهره مند مي شويم و از وي دستور مي گيريم افتخاري بسيار بزرگ است.
وي با بيان اينكه جنگ ما به نقطه سرنوشت ساز و حساسي رسيده است گفت: نبرد ما با دشمنان در تمامي ابعاد مقياسي جهاني يافته و اين بي سابقه است كه كشوري به تنهايي با تمامي ابرقدرت هاي عالم جنگيده دوام بياورد و به لنگرگاه امنيت عالم تبديل شود.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه متحد متعهدي نداريم اظهار داشت:جمهوري اسلامي ايران به تنهايي در مقابل دنياي استكبار ايستاد و مقاومت كرد تا براي جهان اسلام الگو شود.
وي افزود: همه قدرت هاي عالم با وجود اختلافات فاحشي كه در بسياري موارد با يكديگر دارند در موضوع مقابله با انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي با يكديگر اتفاق نظر دارند.
سردار سلامي اذعان داشت: تركيب تيم هاي مذاكره كننده 1+5 در برابر ايران آرايش قدرت جهاني را به نمايش مي گذارد و تيم مسلمان متكي بر خدا انفعال كشورهاي اروپايي را برانگيخته تا جايي كه آنان حرفي براي گفتن و عملي براي انجام ندارند.
جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به اقتدار نيروي دريايي سپاه خطاب به فرماندهان اين نيرو گفت: شما تنها كساني هستيد كه با نشان دادن قدرت و عزم و ارداه راسخ در چند ده متري ناوهاي آمريكايي حركت كرده، پرچم اسلام را برافراشته و آنها را نهيب مي زنيد، آنها به اين اقتدار و هيبت احترام مي گذارند.
وي با اشاره به تحريم هاي ايجاد شده در عرصه اقتصادي ايران اظهار داشت: مقياس جنگ اقتصادي ما جهاني است و هيچ كشوري را در طول تاريخ نمي توان يافت كه در محاصره اقتصادي همه دنيا قرار گيرد و تما م شاهراه هاي ارتباطي مالي دنيا به رويش بسته باشد .
سردار سلامي در ادمه گفت:علي رغم تمامي اين تهديدات، ايران اسلامي هر روز برگي جديد از نوآوري ها ،خلاقيت ها و فتح قله هاي جديد را رقم مي زند و مستكبرين ديگر قدرت مهار انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را ندارند.
جانشين فرمانده كل سپاه تقابل ايران در عرصه فرهنگي ، نظامي و امنيتي را نيز داراي مقياسي عميق و جهاني توصيف و تصريح كرد: امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به رغم تمامي اين فشارها با رهبري مقتدر ، حكيم والهي ، ملتي بصير و ولايتمدار و نيروهاي مسلح هوشيار ايستادگي كرده و از آرمان هاي خود دفاع مي كند.
وي با اشاره به خصوصيات و ويژگي هاي نهاد مردمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آن را منحصربه فرد ، جهادي و داراي روح فداكاري دانست و تصريح كرد: سپاه نقطه مركزي ايثار جامعه ما با تفكر و عملي عاشورايي است كه به دنبال دفاع از آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي ايثارگرانه حركت مي كند.
سردار سلامي افزود: سپاه نهادي ولايي ، شمشير بُرّاي ولايت و دژ مستحكم نظام است كه با حركتي انقلابي در صدد پيچيدن طومار تصور و تجسم دشمن نيز برمي آيد.
جانشين فرمانده كل سپاه بن بست شكني را شاخص و مولفه ويژه سپاه عنوان كرد و ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حركتي چندبعدي در صحنه تقابل با دشمنان پاي نهاده و خود را مخاطب همه مشكلات مي داند.
وي همچنين دشمن شناسي را از خصوصيات ذهني سپاه عنوان و تاكيد كرد: اين نهاد انقلابي بايد به صورت مداوم دشمنان داخلي و خارجي خود را شناخته و با ابتكار و خلاقيت نگذارند دشمن تصوير ثابتي از آنها را تجسم كند.
سردار سلامي در پايان با تاكيد براينكه امروز موقعيت حساس و سرنوشت سازي در برابر انقلاب اسلامي قرار گرفته است گفت: دشمنان ما در همه جا به استيصال افتاده اند و استكباري كه آمده بود تا نظم جديد جهاني را بسازد امروز شرايط خود را روز به روز بدتر ديده و در مقابل، جايگاه انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي مستحكم تر مي شود.

انتهاي خبر/20

نظرات بینندگان