کد خبر: ۳۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۱

رسانه‌ها ابزار احقاق حقوق بیماران یا حال‌گیری مسئولان

ر حاشیه تجمع آرام بیماران تالاسمی در شیراز، به جای استفاده از رسانه‌ها و پاسخگویی و روشن‌کردن زوایا، با آنها برخوردی ناشایست شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بیماران تالاسمی شیرازی صبح روز سه شنبه مقابل دانشگاه علوم پزشکی این شهر تجمع کردند تا حرف‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.

در این تجمع تعدادی از بیماران تالاسمی که درخواست‌های پیرامون کمبودهای دارویی خود را دنبال می‌کردند به دنبال راهی بودند تا خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.

در همین راستا برخی خبرنگاران و عکاسان نیز برای پوشش خبری ماجرا به محل می‌روند که گویا برخی دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این ماجرا خوششان نمی‌آید و با آنان برخورد می‌کنند.

توقیف دوربین و رکوردر خبرنگاران انگار تنها موردی بوده که به ذهن مسئولان برای پاسخگویی به مشکل بیماران تالاسمی خطور می‌کند.

البته در این ماجرا شهروندانی که با تلفن همراه نیز فیلمبرداری می‌کردند با برخورد مسئولان مواجه می‌شوند.

نکته قابل توجه این است که چرا برخی به جای استفاده از ظرفیت رسانه برای پاسخگویی به خواسته‌های بیماران تالاسمی و آگاهی‌بخشی به آنها ترجیح می‌دهند با رسانه‌ها برخورد قهر‌آمیز داشته باشند.

آیا بهتر نیست با استفاده از تجربه‌های مفید دیگر دستگاه‌ها راهکاری مناسب در برخورد با اینگونه موارد اتخاذ کنیم.

قربانی شدن اهالی رسانه اگرچه به ندرت در شیراز اتفاق می‌افتد اما انگار راهکاری بوده تا برخی افراد در دانشگاه علوم پزشکی این شهر برای پاک‌کردن صورت مسئله از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال مقابل استانداری امکان دارد بارها تجمع‌هایی از طریق اصناف مختلف صورت گیرد و بعد از اعلام نظرات خود جواب خود را نیز می‌گیرند و می‌روند اما آیا توقیف دوربین و رکوردر راهی مناسب برای پاسخگویی به شهروندان است.

در پایان با وجود پادرمیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دستور وی برای ختم ماجرا آقایان با پاک کردن عکس‌های دوربین به مشکل بیماران تالاسمی پایانی خوش بخشیدند.

نظرات بینندگان