کد خبر: ۳۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۱

سکوت در خصوص نسل کشی در میانمار جایز نیست

نماینده شهرستان لامرد و مهر گفت: پاک‌سازي بومي عليه مسلمانان مظلوم ميانمار در جريان است و جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند نسبت به اين بي‌عدالتي هولناک بي‌تفاوت بماند.

شیرازهمدتی است که مسلمانان میانمار از سوی بودائیان افراطی و نظامیان وابسته به دولت این کشور، قتل عام می‌شوند. در این میان متاسفانه تا کنون وزارت امور خارجه کشورمان موضع قاطعی در این خصوص اتخاذ نکرده است و صدا و سیما نیز مشغول برنامه‌های همیشگی خود بوده و عملا هیچ خبری در خصوص این کشتار هولناک پخش نکرده است.

در این میان به نظر می‌رسد افراد موثر استانی و کشوری می‌توانند با اعلام موضع در این خصوص، ضمن همدردی با مسلمانان میانمار، به مطالبه از دستگاه‌های مسئول در جهت اعلام موضع قاطع و صریح بپردازند، باشد که سکوت رسانه ملی شکسته شود و وزارت خارجه موضعی مقتدرانه در این خصوص اتخاذ نماید.


دکتر سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن قتل عام بوميان مسلمان روهينگيا در میانمار از سازمان‌هاي سياسي و فرهنگي ایران خواسته است تمامي امکانات را براي جلوگيري از اين خشونت‌ها به کار گيرند.

ایشان ضمن ابراز تاسف از کشتار مسلمانان بیگناه و سکوت مجامع بین المللی خواستار اتخاذ مواضع صریح‌تر و قاطع ‌تری از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین ضمن ابراز نگرانی از وقوع یکی از بزرگترین فجایع انسانی در قرون معاصر نسبت به وقوع یک هولوکاست واقعی در میانمار هشدار داد.

نماینده شهرستان لامرد و مهر افزود پاک‌سازي بومي عليه مسلمانان مظلوم ميانمار در جريان است و جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند نسبت به اين بي‌عدالتي هولناک بي‌تفاوت بماند.

وي از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران، صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و تمامی نهادهای مسئول خواست تا ديگر کشورهای مسلمان و جوامع متعهد را از کشتار جمعي هولناک اخير در ميانمار آگاه کنند و کشورهای اسلامی را در جهت کمک به مسلمانان همراه سازند.

دکتر موسوی سکوت و بایکوت شدید خبری در این خصوص را ظلم مضاعفی در حق مسلمانان مظلوم میانمار دانست و از تمامی رسانه‌ها خواستار شفاف سازی و اطلاع رسانی بهتر در این زمینه شد.

 

نظرات بینندگان