کد خبر: ۳۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱

افزایش مشارکت مردم فارس در پرداخت مالیات‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: در سه ماه گذشته مشارکت مردمی در پرداخت مالیات‌ها افزایش یافته است.

به گزارش شیرازه به نقل از  فارس، فرهاد مومنی بعد از ظهر امروز در دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مشارکت مردمی در پرداخت مالیات‌ها طی سه ماه گذشته در این استان افزایش چشم‌گیری داشته است که این حرکت نشان از توجه مردم فارس به توسعه و پیشرفت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس افزود: 40 درصد از ترکیب مالیاتی به افراد حقوقی مربوط می‌شود و 30 درصد از مالیات دهندگان نیز افراد حقیقی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: ارائه مالیات از جمله مواردی است که می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاران باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مردم یک شهر و یا استان با پرداخت به موقع مالیات خود باعث شکوفایی و رونق استان و شهر خود می‌شوند به طور حتم سرمایه‌گذار نیز به امنیت این منطقه واقف می‌شود و آن موقع است که سرمایه‌های خود را برای دریافت سود متناسب به شهر و استان وارد می‌کند.

مومنی با بیان اینکه پرداخت مالیات نشان از شفاف بودن یک جامعه است گفت: در فارس و شهر شیراز این موضوع به خوبی درک شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 246 هزار اظهارنامه مالیاتی در شهر شیراز داشته‌ایم تصریح کرد:  95 درصد آنها به صورت الکترونیکی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: از جمله محل‌هایی که با استفاده از مالیات‌ها بخشی از هزینه‌های خود را تامین می‌کند شهرداری‌ها هستند که در این میان مردم باید به فکر توسعه شهر و روستای خود باشند.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته 134 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت شده است، بیان کرد: از 134 میلیارد تومان پرداخت شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان حدود 83 میلیارد تومان به شهرداری شیراز رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در پایان گفت: طی سه ماه گذشته 13 میلیارد تومان به شهرداری شیراز پرداخت شده که این رقم تا پایان تیر ماه به 20 میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان