کد خبر: ۳۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱

کتاب خوراک روح انسان‌هاست به آن بها دهید

نماینده ولی فقیه در فارس کتاب را خوراک روح انسان‌ها نامید و افزود: کتابخوانی خوراک روح انسان‌هاست و باید مانند خوراک، مسکن و مایحتاج اولیه زندگی انسان‌ها شرایط مطالعه و خوراک روح برای عموم فراهم شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر دیروز در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه مسجدالزهرا (س) در قلعه شاهزاده بیگم شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید به رشد و بالندگی کافی برسد.

وی با اشاره به فرهنگ کتابخوانی در زمان‌های گذشته بیان داشت: در زمان‌های گذشته مردم به خواب نمی‌رفتند مگر این که با مطالعه و فضای کتابخوانی همراه بود و تمام زمان بیکاری و اوقات فراغت با کتابخوانی و مطالعه سپری می‌شد اما در حال حاضر در یک «سی دی» می‌تواند 100 جلد کتاب در دسترس مردم باشد اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کتابخانه و کتابخوانی حضوری را بگیرد.

امام جمعه شیراز در مورد مشاوره و راهنمایی جوانان برای انتخاب کتاب بیان کرد: کتابخوانی مانند کارهای دیگر که نیاز به مشاوره دارد به مشاوره و راهنمایی نیازمند است تا با توجه به سن و نیاز سنی جوانان کتاب در اختیار آنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای این کار باید از مشاوره‌های امین استفاده کنیم چراکه جوانان به این مشاوره‌ها برای انتخاب کتاب نیاز دارند.

ایمانی کتاب را خوراک روح انسان‌ها نامید و افزود: کتابخوانی خوراک روح انسان‌هاست و باید مانند خوراک، مسکن و مایحتاج اولیه زندگی انسان‌ها شرایط مطالعه و خوراک روح برای عموم فراهم شود.

وی در مورد سهم نیم درصد پرداخت شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مقداری از این نیم درصد را هزینه کتابخانه‌های خود می‌کنند و مازاد را باید صرف هزینه کتابخانه‌های عمومی شهر کنند.

در ادامه فرماندار شیراز نیز گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی شیراز در حد استاندارد نیست و باید به حد قابل قبول برسد.

جواد زرین‌کلاه با اشاره به کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی شیراز در هفته آینده بیان کرد: تعداد کتابخانه‌های عمومی در شهرستان شیراز کم است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با کمک مدیرکل نهاد کتابخانه‌های این استان باید کتابخانه‌ها را به تعداد قابل قبول برسانیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جانمایی کتابخانه‌های عمومی در محلات انجام شده است و با تعامل بین کتابخانه و شهرداری‌ها و تامین زمین مورد نیاز شروع به ساخت می‌کنیم.

فرماندار شیراز بیان کرد: کتابخانه مرکزی این شهر از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهور به فارس بوده است که با بودجه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال انجام می‌شود.

زرین کلاه تصریح کرد: زمین کتابخانه مرکزی شیراز توسط شهرداری تامین شده است و گسترش کتابخانه‌های مساجد نیز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان