کد خبر: ۳۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱

دکتر لنکرانی: فجایع میانمار را به صحنه جهاد تبلیغی علیه استکباری تبدیل کنیم

به گزارش شیرازه به نقل از سحاب نیوز، در آستانه روز همبستگی با مسلمانان مظلوم میانمار دکتر کامران باقری لنکرانی در خصوص بایکوت خبری این فجایع گفت: آنچه که مسلم است جهان امروز دستخوش تحولات بزرگی می شود، برخی از این تحولات مکارانه و با نوعی مخفی کاری در حال انجام است.و به رغم اینکه در دنیایی هستیم که مزیت آن انفجار اطلاعاتی و پخش اخبار در بازه زمانی بسیار کوتاه است و متفکرین علوم اجتماعی به شبکه های اجتماعی به عنوان یک مجرای کاملاً جدید در اطلاع رسانی و موج آفرینی نگاه می کنند و علاوه بر تعدد نشریات و وبلاگ ها و ماهواره ها، اتفاق واقعی این است که برخی برنامه های پنهان به رغم وجود همه این ابزارها کماکان به صورت مخفیانه در دنیا در حال انجام است و در عملیات آشکار هم لایه های پنهان فراوانی وجود دارد که هیچ گاه فرصت نمی یابد در منظر افکار عمومی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: موضوعاتی چون حقوق بشر و دفاع از آزادی اقلیت ها و موضوع حفظ جان مردم بی دفاع و احترام به کرامت انسانی که با فطرت بشری تطبیق دارد، متاسفانه در جهان امروز به سنگری تبدیل شده که عمدتاً کسانی که خودشان متهم های اصلی زیر پا گذاشتن این اصول هستند پشت این سنگر پنهان می شوند و به بقیه حمله می کنند و افراد را قانع می کنند که این ها مدافعان حقوق بشر هستند و بقیه باید از آنها تبعیت کنند و خود را با قوانین آنها تطبیق دهند.

لنکرانی افزود: از آنجا که حجت خدا هیچ وقت پنهان نمی ماند وقایعی رخ می دهد که این چهره های فریبکار را در منظر افکار عمومی و روشن فکران جهان رسوا کند. یکی از حجت های خدا در این مقوله وضعیت مسلمانان میانمار است. غربی ها مانور بسیاری می دهند که باید به حقوق اقلیت ها و انسان های بی سلاح و کسانی که بنای جنگ و معارضه ندارند، احترام گذاشت و به آنها مصونیت داد.آنها ادعا دارند باید همه ادیان را محترم شمرد اما قابل تامل است که در میانمار هیچ کدام از این ادعاها رعایت نمی شود و مردم بی سلاح بدون معارضه با حکومت به دلیل پایبندی به عقایدشان کشته می شوند و از اولین حقوق اجتماعی خود از جمله تابعیت محروم شده اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تشدید حملات به این مسلمانان که سابقه تاریخی دارد در شرایطی رخ می دهد که غرب از میانمار به عنوان حکومتی که پایبندی اش به حقوق بشر در حال افزایش است یاد می کند و به آنها مدال افتخار می دهد. اینها نشانگر این است که موضوع حقوق بشر نمی تواند با تفکر زیاده خواه و استکباری جهان غرب هم سویی و هم خواهی ذاتی داشته باشد. هر حکومتی که به نوعی با آنها مراوده و سرسپردگی داشته باشد ولو اینکه بدترین جنایات را انجام دهد حکومت خوبی محسوب می شود و هر حکومتی که بنای استقلال طلبی و دفاع از حقوقش را داشته باشد و زیر بار ظلم آنها نرود بد تلقی می شود.

وی با اشاره به نحوه مداخله کشورهای استکباری در تحولات منطقه گفت: اوضاع بحرین هم دقیقاً همین خصوصیات را دارد. حکومتی که براساس موازین توتالیستی قرون وسطایی عمل می کند چون متحد آمریکاست جنایاتش در جهان سانسور می شود و وزیر خارجه جنایتکارش با وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرده و دست دوستی به هم می دهند اما در سوریه با بهانه های واهی و با ادعای دفاع از حقوق بشر برای براندازی حکومتی که حداقل با انتخابات سر کار آمده و مانند آل خلیفه زورگو و دیکتاتور نیست، تلاش می کنند. این ها حجت خداست.

لنکرانی تاکید کرد: در این شرایط به نظر می رسد مسلمانان جهان باید یک آرایش تهاجمی تری به خود بگیرند و غرب را در این رفتارهای دوگانه اش به چالش جدی بکشند و نشان دهند این نظام استکباری که امروزه در حال تلاش است تا اقتدار گذشته را به دست آورد با مباحثی مانند کرامت انسانی، آزادی، احترام به حقوق مردم و انسانیت نمی تواند هم سویی داشته باشند. چون عمدتاً این ها حکومت های منفعت طلبی هستند که برای منافع گروه حاکمه خود هر کاری را مجاز می شمارند.

وی این برخوردهای دوگانه را حجت خدا دانست برای اینکه چهره مزورانه آنها افشا شود.

عضو هیات علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: داستان میانمار ضمن اینکه واقعه تلخی است و قلب انسان را تحت فشار قرار می دهد باید به عنوان صحنه جهاد تبلیغی بر علیه نظام حاکم استکباری عنوان شود و تلاش کنیم همه را نسبت به این چهره پلید که پشت ظاهر فریبنده دموکراسی غربی خود را پنهان کرده آشنا کنیم و با بصیرت مردم شاهد اتفاق بزرگی در دنیا باشیم و به سمتی پیش برویم که دنیا آماده پذیرش حکومت عدل الهی باشد..

نظرات بینندگان