کد خبر: ۳۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۱

معرفی شهردوستدار سالمند در فارس

توسط کارگروه سلامت و امنیت غذایی فارس، موضوع آماده‌سازی شهرهای این استان به منظور احراز شرایط شهر دوستدار سالمند، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان فارس در سال 91 که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تشکیل شد، وضعیت خدمات‌رسانی به سالمندان و نیازهای این قشر از جامعه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در این جلسه با اشاره به اینکه احترام به سالمندان در دین مبین اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: شعار سال از طرف سازمان بهداشت جهانی، سلامت و سالمندی تعیین شده و در این راستا شایسته است برنامه‌ریزی مناسبی در استان فارس برای تحقق این هدف صورت گیرد.

کمال فیروزآبادی با بیان اینکه بررسی‌های آماری کشور نشان می‌دهد که در سال‌های آینده درصد بالایی از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل خواهند داد، تصریح کرد: بسیاری از مسائل مربوط به بهداشت و درمان سالمندان از طریق طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع پیگیری می‌شود.

در این جلسه موضوع آماده‌سازی شهرهای استان فارس به منظور احراز شرایط شهر دوستدار سالمند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو، روش‌های مقابله، شیوه‌های انتقال و برنامه‌های تجهیز و استفاده بهینه از کشتارگاه‌های صنعتی و بهداشتی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات بینندگان