کد خبر: ۳۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱

دستگاه دیپلماسی در شان جمهوری اسلامی عمل کند

امروزغفلت و رکود رسانه ها صبر ما را لبریز کرده است ، رسانه های به خواب رفته و دچار روزمرگی های دنیا شده که پس از گذشت چندین سال ازاین فاجعه فقط به چند گزارش پراکنده اکتفا کرده است. آیا ما باید همیشه در مواقع حساس چوب عملکرد ضعیف رسانه را بخوریم؟!در این میان وظیفه ی جنبش های دانشجویی چیست؟ آیا تشکل های دانشجویی هم باید بر این عملکرد ضعیف صحّه بگذارند و دم برنیاورند؟

به گزارش شیرازه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار بیانیه‌ای صادر کردند که متن کامل آن بدین شرح است:


وَمَا لَکُمْ لَا تُقٰتِلُوۡنَ فِیۡ سَبِیۡلِ اللہِ وَالْمُسْتَضْعَفِیۡنَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَآءِ وَالْوِلْدٰنِ الَّذِیۡنَ یَقُوۡلُوۡنَ رَبَّنَاۤ اَخْرِجْنَا مِنْ ہٰذِہِ الْقَرْیَۃِ الظَّالِمِ اَہۡلُہَا ۚ وَاجْعَلۡ لَّنَا مِنۡ لَّدُنۡکَ وَلِیًّا وَّاجْعَلۡ لَّنَا مِنۡ لَّدُنۡکَ نَصِیۡرًا ﴿نساء-۷۵﴾

 دیریست که مستکبران جهان خوار و صهیونیسم خون آشام در فکر بلعیدن شرافت و دریدن انسانیت ، دندان تیز کرده و با زوزه های گرگ صفتانه در پی نسل کشی انسان های بی گناه و آزاده اند. گرگ هایی که به جای جای دنیا سرک می کشند تا خوی وحشی گری خود را به رخ بکشند واز این جهت که مکتب انسان ساز و آزادی خواه اسلام را مزاحم اهداف شوم و عقاید پلیدشان می دانند در هر فرصتی خود یا ایادی دست نشانده شان در گوشه ای از جهان برای مکیدن خون ضعیفان و دریدن گلوی مظلومان به تب و تاب می افتند. و امروز با تحریک وتجهیز هم مسلکان بی دین خود جواز قتل عام چند ده هزار انسان میانماری را صادر کرده اند. البته باید در میان مارهای میانمار بود تا ضجه های زنان حرمت شکسته و اشک های کودکان یتیم شده را باور کرد در این برهه از زمان که هلال ماه رمضان در پهنای آسمان به مسلمین جهان نظر دوخته است ؛انسان های بی دفاع میانمار مورد تهاجم وتجاوز قرار گرفته اند که گویی این جنایات بی شباهت به کشتار مسلمانان مظلوم بحرین ، سوریه ، فلسطین و لبنان به دست جانیان صهیونیسم و سفاکان آل سعود نمی باشد. شاید اغراق باشد اما قلم هم صدایش درآمده از بس که واژه ی سکوت را در تاریخ نوشته است؛ سکوت جواز حیات ، سکوت جوار خیانت و سکوت جواب اسارت.

وچه هوشمندانه فرمود امام روح الله (ره):" آری این وظیفه­ اولیه ی ما و انقلاب اسلامی ماست که در سراسر جهان صدا زنیم که ای خواب رفته گان و ای غفلت زده گان بیدار شوید و به اطراف خود نگاه کنید که در کنار لانه های گرگ منزل گرفته اید و نیز فریاد کشید وسریعا قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست. راستی اگر بسیج جهانی مسلمین تشکیل شده بود کسی جرات این همه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوی رسوالله (ص) داشت؟"

و امروز امت مسلمان جهان برای قیام علیه مستکبران باید وحدت را با تمام وجود حفظ کند تا رویای کثیف سیاست مداران کاخ نشین را بر باد دهد و نقاب از چهره ی واقعی آفت های زمان بردارد.کار به جایی رسیده که باید مستضعفین جهان را از شر حقوق بشر نجات داد.حقارت از این بیشتر!!؟ کجایند انسان های آزاده ی جهان ؟! امروز انسانیت کفن بر تن کرده ودر تابوت های استعمار واستکبار به خواب رفته است.

بیدار شوید و انزجار و نفرت خود را از فجایع اسف بار زمانه فریاد زنید که ما لبیک گوی حکم جهاد ولی امر مسلمین جهان هستیم.

لبیک یا خامنه ای...لبیک یا خامنه ای...لبیک یا خامنه ای...

امروزغفلت و رکود رسانه ها صبر ما را لبریز کرده است ، رسانه های به خواب رفته و دچار روزمرگی های دنیا شده که پس از گذشت چندین سال ازاین فاجعه فقط به چند گزارش پراکنده اکتفا کرده است. آیا ما باید همیشه در مواقع حساس چوب عملکرد ضعیف رسانه را بخوریم؟!در این میان وظیفه ی جنبش های دانشجویی چیست؟ آیا تشکل های دانشجویی هم باید بر این عملکرد ضعیف صحّه بگذارند و دم برنیاورند؟

و به راستی آیا شأن جمهوری اسلامی که داعیه ام القرایی جهان اسلام را دارد این است که دستگاه دیپلماسی اش اینگونه در برابر این فاجعه عظیم فقط به محکوم کردن بسنده نماید؟ آیا نمایندگان مردم هنوز به این درک نرسیده اند که از حقوق بشر و سازمانهای بین المللی مربوطه در زمینه ستاندن حقوق مسلمانان نمی شود توقع عملی را داشت که اگر اینگونه بود در برابر فجایع فلسطین که بیش از نیم قرن است در آتش می سوزد، عملی انجام می داد.شاید بیانات آن امام بزرگوار را از یاد برده اند:

" من به صراحت اعلام میکنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری میکند.ما باید در ارتباط با مردم جهان و رسیدگی به مشکلات و مسایل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم واین را باید از اصول سیاست خارجی خود بدانیم.جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامی و آسیب ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تامین و آنان را به اصول مبارزه علیه نظام های کفر و شرک آشنا می سازد.”

و درآخر ما دانشجویان انقلابی مطالبات صریح خود را در قبال این فاجعه عظیم اسلامی وانسانی به شرح زیراعلام میداریم:

 

 1- از دستگاه دیپلماسی خواستار عملکردی در شان جمهوری اسلامی هستیم که کمترین آن موضع گیری های قاطعانه در فضای دیپلماتیک و رایزنی با کشورهای اسلامی جهت توقف هرچه سریعتر کشتار مسلمانان مظلوم میانمار است.

2- گسیل نیروهای امدادی وهلال احمربه مناطق مسلمان نشین میانماربه منظورکمک رساندن هرچه سریعتر به مصیبت دیدگان این فاجعه ی سنگین .

3- از رسانه ملی می خواهیم بیش از آنکه به حواشی مسائل پست بپردازد، با نگاه ویژه ای به این داستان تلخ بنگرد و مردم مسلمان را هر چه بیشتر نسبت به این واقعه  و آن ظلمی که به مسلمین می رود هشیار نماید.

4- از تمامی دانشجویان و تشکل های دانشجویی سراسر کشور می خواهیم که با عزمی راسخ هرآنچه در توان دارند را به کار گیرند تا دستگاه های مربوطه همچون دستگاه های دیپلماسی و قضایی کشورخودشان را به پیگیری این وظایف مقید بدانند و از مسئولین کشور برای اقدام عاجلتر مطالبه جدی نمایند.

 « اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا صلواتک علیه و اله  وغیبه ولینا وکثره عدونا و قله عددنا و شده الفتن بنا و تظاهرالزمان علینا فصل علی محمد و آله واعنا ذلک بفتح منک تعجله ، وبضرتکشفه ونصرتعزه ،وسلطان حق تظهره ، ورحمة منک تجللناها وعافیة منک تلبسناها برحمتک یا ارحم الراحمین »

 

بسیج دانشجویی استان فارس

 

نظرات بینندگان