کد خبر: ۳۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

110 هزار خانوار در فارس زیرپوشش کمیته امداد هستند

محمد مهدی کارگر اظهار داشت:براساس آخرین آمار کمیته امداد فارس، 110 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد مردمی هستند.

به گزارش شیرازه به نقل ازفارس،معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی فارس گفت:با پیگیری‌های مددکاران بیش از 40 هزار حامی با پرداخت ماهانه حداقل 20 هزار تومان گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌های یتیم را برطرف می‌‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حامیان کمیته امداد افزون بر 13 میلیارد تومان به ایتام کمک نقدی کرده‌اند و این حمایت‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه‌های متنوعی در زمینه جذب حامی در سطح استان فارس طراحی شده است، گفت: ایجاد پایگاه‌های ثابت و سیار، جذب حامی مددجویان در مساجد، برگزاری سفرهای ایتام و افطاری با حضور یتیمان از جمله فعالیت‌های این نهاد مردمی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد فارس تصریح کرد: میانگین دریافتی هر یتیم در استان فارس ماهانه 60 هزار تومان تعیین شده که در این مورد ماهانه 200 هزار تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده است که با احتساب این میزان، نسبت به سرانه کشوری رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

کارگر اضافه کرد: در اجرای طرح محسنین نیز مشکل خانواده‌های زیر‌پوشش به ویژه مسائل فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: براساس آخرین آمار، در سال جاری حداقل یک‌هزار خانوار زیر‌پوشش کمیته امداد در طرح محسنین شرکت کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته مردم خداجوی استان فارس در ماه مبارک رمضان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب ضیافت رمضان شامل اطعام، افطاری و سبدهای غذایی به مددجویان کمیته امداد اهدا کرده‌اند.

کارگر خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار یتیم در سال گذشته به آمار حامیان کمیته امداد استان فارس اضافه شده و در سال جاری با حمایت‌های مادی و معنوی برای تهیه سبدهای غذایی و اطعام نیازمندان فعالیت‌های چشمگیری انجام شده است.

وی گفت: با کمک و همکاری ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت، طرحی با عنوان مسجد‌محوری طراحی شده است که در آن تمام نیازمندان هر منطقه شناسایی و از سوی خیران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان