کد خبر: ۳۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

تکذیب واگذاری منزل مسکونی درعادل آباد شیراز به یک مقام مسئول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، شایعه واگذاری 2 باب منزل از سوی این دانشگاه در ناحیه \" عادل آباد شیراز استان فارس \" به یکی از مسوولان سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان را به شدت رد و آن را کذب و بی اساس خواند.

به گزارش شیرازه به نقل از عصر دنا، دکتر عطاء اله افتخاری گفت: شایعه واگذاری 2 باب منزل مسکونی در ناحیه " عادل آباد شیراز استان فارس " به یکی از مسوولان سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد صحت ندارد و کاملا کذب و بی اساس است.

وی واگذاری اراضی منابع طبیعی در محدوده روستای سرآبتاوه یاسوج به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را قانونی دانست و تاکید کرد این واگذاری براساس قانون و با نظارت کمیته های مختلفی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و استانداری این استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: 350 هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده روستای " سرآبتاوه یاسوج " مرکز استان برای احداث " پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج " واگذار که این واگذاری در زمانی انجام شد که دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی 100 درصد مخالف بود.

افتخاری از رایزنی های خود با استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در دولت نهم برای واگذاری 350 هکتار اراضی منابع طبیعی برای احداث پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در محدوده روستای سرآبتاوه این شهر خبرداد و خاطرنشان کرد: بدلیل رابطه هایی که از قدیم با استاندار اسبق استان داشتیم با واگذاری این اراضی موافقت اولیه صورت گرفت.

وی گفت: بعد از رایزنی های اولیه با استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد ، پبشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در کمیته های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و استانداری استان طرح و در نهایت به موافقت همه کمیته ها رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، اعتبار هزینه شده برای احداث پردیس این دانشگاه در اراضی منابع طبیعی روستای سرآبتاوه یاسوج را حدود 200 میلیارد ریال ذکر و بیان داشت: اعتبار عنوان شده بصورت تسهیلات بانکی در قالب " وام " دریافت شده است.

افتخاری با تشریح چگونگی ساخت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در اراضی منابع طبیعی روستای سرآبتاوه این شهر ، تصریح کرد: از ابتدای درخواست دانشگاه آزاد اسلامی برای دریافت این اراضی برخی اقدام به مخالفت های نمودند و معتقد بودند که ساخت این پردیس در این اراضی امکان ندارد.

وی گفت: زمانی که فعالیت های عمرانی شروع شد مخالفان اعلام کردند که ما نمی دانستیم چنین چیزی امکان دارد و اکنون شما نیز می بینید که چنین چیزی امکانپدیر بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، اراضی واگذار شده منابع طبیعی در محدوده روستای سرآبتاوه یاسوج برای ساخت پردیس این دانشگاه را در قالب " اجاره به شرط تملیک " عنوان و یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی در ازای دریافت این اراضی یک ریال به مسوولی نداد و مسوولی هم از دانشگاه درخواستی نداشته است.

افتخاری ، هرگونه درخواست مسوولان سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی را به شدت رد و اظهارداشت: اگر مسوولی از ما درخواست امکانات و یا هرچیزی دیگری را می کرد مصداق بارز " اخذ رشوه " بود و هیچ کسی از ما و یا استانداری درخواستی نداشته و نمی توانست داشته باشد.

وی افزود: یقین بدانید نه مسوولان وقت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از ما چیزی خواستند و نه ما چیزی به کسی یا کسانی دادیم و آن چه در زمینه واگذاری اراضی منابع طبیعی به پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در روستای سرآبتاوه شکل گرفت براساس قانون و با تائید کمیته های مرتبط با واگذاری اراضی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در پاسخ به این سوال که اراضی منابع طبیعی براساس قانون به دستگاههای تعلق می گیرد که دولتی باشند اما دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه غیردولتی است ، نظر شما در این ارتباط چیست؟ ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نه یک موسسه دولتی است و نه یک موسسه خصوصی و براساس قانون واگذاری اراضی منابع طبیعی می توانست اراضی منابع طبیعی در روستای سرآبتاوه یاسوج را برای احداث و تاسیس پردیس دانشگاهی تصاحب نماید.

افتخاری تاکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه دولت ارتزاق نمی کند و اعتبارات آن در بخش های مختلف از محل پرداخت شهریه های دانشجویی تامین می شود.

نظرات بینندگان