کد خبر: ۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

هیچ کاری بهتر از نجات زندانی گرفتار نیست

امام جمعه شیراز گفت:زمانی که فردی در زندان به سر می‌برد علاوه بر گرفتاری خودش، خانواده وی نیز در معرض انواع آسیب‌های مختلف اجتماعی و اخلاقی قرار می‌گیرند و هیچ کاری بهتر از نجات این افراد و رهایی آنها از زندان نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با مدیرکل زندان‌های فارس و اعضای ستاد دیه این استان اظهار داشت: باید با فرهنگ‌سازی، فرهنگ بیمه رایج شود و بیمه‌گذاران نیز در پرداخت به موقع کوتاهی نکنند اما برخی دستگاه‌های بیمه‌گذار در زمان پرداخت به طرق مختلف زیر بار مسئولیت نمی‌روند.

وی افزود: اگر فرهنگ بیمه در جامعه رواج داشته باشد و بیمه‌گذار نیز طبق مقررات بیمه را پرداخت کند، مشکلاتی که امروز دامن‌گیر زندان‌ها و ستاد دیه است حل و فصل می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید فضای گسترده‌ای به منظور فراهم کردن زمینه همکاری تمام افراد نوع‌دوست فراهم شود تا هر فردی به اندازه توان خود در کمک به زندانی‌های نیازمند مشارکت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی برای مردم ما توفیق است که به عناوین مختلف دعوت به امر خیر و خداپسندانه می‌شوند، تصریح کرد: هر فردی، مردم را به کار خیر دعوت و راهنمایی کند هم برای خودش ارزشمند است و هم به افراد جامعه سود می‌رساند.

ایمانی ادامه داد: زمانی که فردی در زندان به سر می‌برد علاوه بر گرفتاری خودش، خانواده وی نیز در معرض انواع آسیب‌های مختلف اجتماعی و اخلاقی قرار می‌گیرند و هیچ کاری بهتر از نجات این افراد و رهایی آنها از زندان نیست.

وی به رهنمودهای قرآن مجید در مورد کمک به افراد بدهکار اشاره‌ کرد و گفت: به دستور قرآن مجید باید به افراد بدهکار و قرض‌دار مهلت داد تا بدهی خود را بپردازند و تلاش ما نیز این است که این مجموعه‌های خیر در جمهوری اسلامی تقویت و گسترش یابند.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در مورد انفاق، تصریح کرد: کار انفاق کنندگان مانند دانه‌ای است که از آن هفت دانه و از آن هفت دانه 700 دانه می‌روید و این مثل قرآنی برای انفاق کنندگان است نه برای مالی که انفاق کرده‌اند و خود انفاق کننده در شرایطی قرار می‌گیرد که 700 انفاق کننده دیگر را تربیت می‌کند.

ایمانی خاطرنشان کرد: از سال 58 تاکنون جمعیت انفاق کننده در گروه‌های مختلف خیرین سلامت، مدرسه‌سازی، خانه‌سازی، کمک به محرومان و بدهکاران رشد چشم‌گیری در این استان داشته است.

وی افزود: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان قوه قضائیه مبانی دینی اسلام در حال احیا شدن است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: چرا فردی به دلیل اعسار در زندان به سر برد؛ آیا فردی که  به دلیل نداری در زندان به سر می‌برد با ماندن در زندان دارا می‌شود و این امکان برای وی به وجود می‌آید که بدهی خود را بپردازد در حقیقت این‌گونه نیست، زندان جای خلافکاران است نه انسان‌هایی که بی دلیل گرفتار شده‌اند.

در ابتدای این دیدار که در آستانه برگزاری جشن گلریزان برگزار شد، معاون قضایی دادگستری فارس نیز گفت: با کمک خیرین در سال گذشته ستاد دیه استان فارس در امر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و جذب کمک‌های مردمی در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

حجت‌الاسلام علی مزارعی اضافه کرد: هم‌اکنون 869 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان تحمل کیفر می‌کنند که حداقل 150 میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی آنها نیاز است.

بازرس هیئت مدیره ستاد دیه استان فارس ادامه داد: امید است با حضور گسترده مردم نیکوکار این استان زمینه آزادسازی تعداد بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد در فارس فراهم شود.

نظرات بینندگان