کد خبر: ۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: یگان حفاظت از اراضی دولتی و حریم راه‌ها در اداره کل راه و شهرسازی فارس به تصویب شورای حفاظت از اراضی ملی این استان رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: یگان حفاظت از اراضی دولتی و حریم راه‌ها در اداره کل راه و شهرسازی فارس به تصویب شورای حفاظت از اراضی ملی این استان رسید.

هوشنگ عشایری اظهار داشت: در نشست اخیر شورای حفاظت از اراضی ملی استان فارس، پیشنهادی مبنی بر تشکیل یگان حفاظت از اراضی دولت و حریم راه‌ها، مورد موافقت اعضای این شورا واقع و به عنوان یک مصوبه نیز تصویب شد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان این که با تشکیل این یگان می‌توان زمینه سواستفاده از اراضی را کاهش داد خاطرنشان کرد: با تشکیل این یگان و تقویت پرسنل آن به مرور از اراضی دولت بهتر و بیشتر حفاظت می‌کنیم و هم‌چنین اجازه سوء استفاده از حریم راه‌ها را نیز به افراد سودجو نمی‌دهیم.

عشایری در ادامه تصریح کرد: با تشکیل این یگان در اجرای قوانین با قدرت بیشتری وارد عمل می‌شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: این یگان زیر نظر مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارد و با نقش نظارتی که دارد مانع سوء استفاده سودجویان و زمین‌خواران از اراضی دولت و حریم راه‌ها می‌شود.

عشایری هم‌چنین ابراز داشت: امیدواریم با تعامل مناسبی که در این استان بین مسئولان وجود دارد این یگان بتواند خدمات موثری را ارائه کرده و به حفظ حقوق بیت‌المال کمک‌های شایانی کند.

وی در پایان افزود: نیروهای این یگان ضمن آموزش‎هایی که می‌بینند، با هماهنگی دادگستری و حوزه قضایی این استان با نظارت و آموزش حین خدمت برابر قانون جزو ضابطان دادگستری محسوب می‌شوند.

نظرات بینندگان