کد خبر: ۳۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

فرهنگ را سیاسی نمی كنم

مدیركل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:در نخستین گام دوری جستن از سیاست را در اولویت كاری خود قرار داده به طوری كه فرهنگ را سیاسی نمی كنیم بلكه سیاست را تحت تاثیر و به كمك فرهنگ می آوریم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،احمد همتی بوشهری عصر یكشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت:در قالب فرهنگ و هنر می توانیم موضوع های مختلف را به خوبی و به نحو تاثیر گذاری منعكس كنیم كه در این بخش باید فرزند زمان خویش باشیم و با شناخت ابزار هنر و قابلیت های مناسب هنر از جمله موسیقی، طنز، نقاشی و نمایش های خیابانی به تولیدات فرهنگی فاخر دست یابیم و فارس را در قله نگه داریم.

همتی بوشهری ادامه داد: امروز قدرت برخی از مدعیان جهان، اقتصادی است حال آنكه قدرت برتر نظام جمهوی اسلامی فرهنگی است چنان كه این بعد نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس دنیا را تحت تاثیر فرهنگ خود قرار داد.

وی اظهارداشت: این در حالی است كه قدرت فرهنگی نظام ما توانسته توسعه های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و دیگر حوزه ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

همتی بوشهری اضافه كرد: اگر اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگ سازی نظام جمهوری اسلامی سهیم نبودند هیچ زمان افتخارات كشورمان به خارج از مرزها منتقل نمی شد و افتخار و سربلندی امروز كشور مدیون تلاش گران عرصه فرهنگ و هنر در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: در شرایط كنونی جهان دیگر جنگ تن به تن در جوامع بشری منسوخ شده و تمام سعی و تلاش دشمن در جنگ نرم است كه روزانه از طریق هزاران شبكه ماهواره ای و اینترنتی به جنگ با انسانیت و آزادی می پردازند كه در این جهت ما باید از ابزار هنر و فرهنگ در جهت مقابله به خوبی بهره ببریم.

همتی بوشهری گفت: كار فرهنگی دیر بازده است و این در حالی است كه كمترین كارها در این بخش نتایج مهم و تاثیرگذاری را بر جامعه می گذارد هر چند نتیجه كار به زودی مشخص نشود اما نتیجه آن قطعی خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با دقت در مخاطب شناسی بتوانیم نیاز مخاطبان فرهنگ و هنر استان فارس را به نحو مطلوبی تامین كنیم.

همتی بوشهری اظهارداشت: بهره گیری از هنر در مقابل جنگ نرم دشمن با شناخت بخش های آسیب پذیر، حفظ جایگاه فارس همچنان در قله، تدوین برنامه های كوتاه، میان و بلند مدت برای سایر بخش ها، تشكیل شورای مشورتی و ارائه كارهای تخصصی و كارشناسی، احداث مجموعه های فرهنگی، توجه به سفارشات هنری دستگاه ها، ارتباط مستمر با هنرمندان و پیشكسوتان، جریان سازی مثبت فرهنگی در استان، تشویق خیرین جهت مشاركت فرهنگی، تعامل و ایجاد وحدت رویه و هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی استان از مهمترین اواویت های ما در بخش فرهنگ و هنر فارس خواهد بود.

وی اضافه كرد: به دنبال این هستیم كه با همیاری هنرمندان استان فارس خاطره قرن های هفتم، هشتم و نهم شهر شیراز و استان فارس در تولید علم، فرهنگ، هنر، ادب و معرفت را بازخوانی كنیم و همچنان فارس را در ابعاد ملی و بین المللی معرفی و ماندگار كنیم.

همتی بوشهری ادامه داد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خانه دائمی هنرمندان استان است كه ما در این اداره كل در بخش های مختلف فرهنگی و هنری نیازمند همكاری و همدلی هنرمندان هستیم.

در این آیین از زحمات هشت ماهه محمود عالیشوندی مدیركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قدردانی شد.

نظرات بینندگان