کد خبر: ۳۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

نباید آنچه كه ایتام ندارند مایه حقارت آنها باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت:نباید آنچه كه ایتام ندارند مایه حقارت آنها باشد بلكه باید مایه بزرگی و عظمت آنها قلمداد شود.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه شنبه درمراسم ضیافت افطار مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان فارس به میزبانی نهاد نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در محل مجتمع ولایت شیراز افزود: نباید آنچه كه ایتام ندارند مایه حقارت آنها باشد بلكه باید مایه بزرگی و عظمت آنها قلمداد شود و مربیان می توانند از این فرصت استفاده كنند و آینده ای روشن و پایدار را به آنها معرفی كنند.

وی از شرایط سخت به عنوان بهترین فرصت برای شكوفاشدن استعدادها در انسان ها یاد كرد و گفت: در طول تاریخ، افرادی توانسته اند سرنوشت ها را تغییر دهند و در تاریخ ماندگار شوند و اثرگذار باشند كه تلخی های زندگی را چشیده اند كه توانسته اند با كشف و شكوفایی استعدادها، شرایط خود را ارتقا دهند.

نماینده رهبرمعظم انقلاب با اشاره به این كه همواره صفوف نخست حامیان انبیای الهی از قشر متوسط به پایین جامعه بوده اند، اظهار داشت: در میان انسان های متمول جامعه نیزافراد نیكی حضور داشته اند اما همیشه راه خدا به وسیله افرادی تقویت شده است كه از مجموعه انسان های مستعضف و با بنیه ضعیف مالی و البته با بنیه قوی فكری بوده اند.

آیت الله ایمانی با اشاره به روند مبارزه تاریخی ملت ایران با نظام طاغوت از 19 دی 56 تا 22 بهمن 57 گفت: متمولین هم اهل فداكاری و كمك هستند اما افرادی از قشر متوسط به پایین بوده اند كه موقع خطر و جان بركف شدن وارد میدان شده اند.

در ادامه این مراسم، دو لوح از سوی ایتام تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای تقدیر از حمایت های نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان فارس و امام جمعه شیراز به آیت الله ایمانی تقدیم شد.

نظرات بینندگان