کد خبر: ۳۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

روایت نقیب زاده از تنگ‌نظری‌ یک مدیر مشخص درحمایت از سرمایه گذار خارجی

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری استان فارس گفت:سال گذشته دو مورد و امسال نیز یک مورد از سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام به‌واسطه برخی تنگ‌نظری‌ها و اعمال سلیقه‌ها از سوی یک مدیر مشخص،‌ با انسداد مواجه و زمینه انصراف سرمایه‌گذار خارجی فراهم شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،احمدرضا نقیب‌زاده دیروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت توسعه گردشگری فارس تاکنون 26 پروژه مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی را تعریف و مصوب کرده که 11 مورد آن به سرمایه‌گذار واگذار شده و مابقی نیز در مسیر اخذ مجوزهای لازم است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری فارس با بیان اینکه برای ایجاد کمپینگ سفر، ‌14 پروژه تعریف شده است که در حال مکان‌یابی هستیم بیان کرد: در موضوع هتل نیز 10 مورد موقعیت‌یابی مکانی را انجام داده و تمام مجوزهای لازم را نیز اخذ کرده‌ایم که رایزنی برای شناسایی سرمایه‌گذار توانمند، در حال انجام است.

وی گفت: راه‌اندازی دفاتر گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت،‌ راه‌اندازی کانون گردشگران ایران و فروشگاه مجازی صنایع دستی، از جمله اقدامات شرکت توسعه گردشگری فارس است.

نقیب‌زاده با تصریح اینکه در دو سال گذشته به‌دلیل وجود برخی مشکلات، شرکت توسعه گردشگری در انجام پروژه‌ها دچار رکود شده بود، گفت: با حضور مدیریت جدید استان فارس و حمایت‌های وی، ماه‌های گذشته فعالیت‌های خوبی را ساماندهی کرده و انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: سال گذشته دو مورد و امسال نیز یک مورد از سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام به‌واسطه برخی تنگ‌نظری‌ها و اعمال سلیقه‌ها از سوی یک مدیر مشخص،‌ با انسداد مواجه و زمینه انصراف سرمایه‌گذار خارجی فراهم شد.

نقیب‌زاده با بیان اینکه حجم این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر 10 میلیارد تومان ارزیابی می‌شد،‌ گفت: صرف ارزش مالی در برخی سرمایه‌گذاری‌ها مانند مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی مطرح نیست،‌ این مجتمع‌ها خدماتی را عرضه می‌کنند که در نوع خود برای توسعه گردشگری بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: شرکت توسعه گردشگری یک دستگاه حاکمیتی در موضوع سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود، دستگاه حاکمیتی در این زمینه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری استان فارس گفت: شرکت توسعه گردشگری با سه شیوه فعالیت می‌کند، ابتدا تعریف پروژه براساس ظرفیت‌های موجود و انجام مکان‌یابی مناسب و اخذ مجوزهای لازم و تامین زمین برای اجرای پروژه، روش دیگر ارائه مشاوره به سرمایه‌گذارانی که دارای طرح و ایده مشخص هستند و همکاری با آنان در اخذ مجوزها و همراهی و حمایت از آنان و در سومین روش ارائه تجارب به سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان تا زمان بهره‌برداری است.

نقیب‌زاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: تمام علاقمندان در سطح ایران می‌توانند عضو کانون گردشگران ایران باشند و از خدمات این کانون که شامل تهیه و ارائه بسته‌های سفر با تخفیف، قرعه‌کشی، دریافت هدایای روز تولد و برخورداری از کارت سحاب است، استفاده کرده و بهره‌مند شوند.

وی خبرنگاران را به‌ عنوان اعضای افتخاری این کانون معرفی و خاطرنشان کرد: کانون گردشگران ایران مطابق با علاقمندی‌های اعضا،‌ بسته‌های مسافرتی را تعریف و ارائه می‌کند.

نظرات بینندگان