کد خبر: ۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

احساس خطر آیت‌الله ایمانی از روند توسعه شیراز

آیت الله اسدالله ایمانی با اشاره به روند توسعه شیراز بیان کرد: من این خطر را احساس می کنم که در آینده شهر شیراز به طور کامل به سمت شمال وغرب شیراز کشیده شود و حرم مطهر در گوشه ای و به دور از امکانات شهری قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اطراف حرم احمدبن موسی(ع) باید کانونتوجه باشد و به همین سبب می بایست ازهمه اعتبارات شهری ، استانی و کشوری برای زیبا سازی و عمران اطراف این حرم مطهر استفاده شود.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در جمع نمازگزاران مسجد موسی بن جعفر(ع) شیراز با اشاره به روند توسعه شیراز بیان کرد: من این خطر را احساس می کنم که در آینده شهرشیراز به طور کامل به سمت شمال وغرب شیراز کشیده شود و حرم مطهردرگوشه ای و به دور از امکانات شهری قرار بگیرد.

آیت الله ایمانی ادامه داد: هم اینک بهترین بیمارستان ها ، مراکز فروش و دانشگاه ها درشمال غرب شیراز واقع شده است و این درحالی است که به سبب ترافیک و کمبود پارکینگ درشب های قدر، نمازجمعه و سایر ایام ، یافتن مکانی برای پارک خودرو و رفت و آمد آسان ، برای مومنین نگرانی ایجاد کرده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات موجود در جنوب شهرشیراز و با تاکید براین که باید به مناطق جنوبی این شهرکه دارای جمعیت زیادی است ، توجه بیشتری صورت گیرد ، یکی از دلایل عقب افتادگی مرکزشهرشیراز ومجموعه بافت قدیم را مجموعه میراث فرهنگی دانست.

امام جمعه شیراز بیان داشت : هم اکنون کارهای خوبی درحال انجام و مقررشده است درفاصله بین حرم مطهر و مصلای نمازجمعه شیراز، شبستان بزرگی ایجاد شود و در آینده نیز درحرم مطهردرخیابان لطفعلی خان زند و روبه روی بازار باز خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت ها و ویژگی های متمایز ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه های سال اظهار داشت: کلمه ‘مبارک’ که پسوند ماه رمضان قرار گرفته است یعنی ماه ذخیره سازی ، ماهی که انسان با اعمالش برای تمام سال توشه ذخیره می کند.

آیت الله ایمانی با بیان این که ریشه کلمه مبارک و برکت یکی است، گفت: اگر به این ماه توجه داشته باشید برای تمام عمر خودتان و خانواده تان می توانید ذخایر بسیاری تهیه کنید .

وی بیان کرد: شب های ۲۱ و ۲۳ رمضان که دو شب از شب های قدراست و همین طور شب ۲۷ رمضان که دست کمی از شب قدر ندارد در دهه سوم یعنی دهه برکت واقع شده است و اینها همه فرصتی است برای ذخایر معنوی ما.

امام جمعه شیرازافزود: سعی کنیم آنچه را در شب های قدر و ماه مبارک به دست آورده ایم به قیمت ناچیز از دست ندهیم زیرا احیای شبهای قدر و روزه گرفتن، سرمایه های عظیم معنوی هستند و می بایست اینها را ذخیره کنیم و هوشیار باشیم و کالای معنویت مان را با بهای گناه زایل نکنیم.

نظرات بینندگان