کد خبر: ۳۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

روز قدس هندسه جهان را به نفع مسلمانان تغییر داد

رهبر کبیر انقلاب روز قدس را با هدف آزادی فلسطین و بیت‌المقدس نام نهادند و خالی شدن سرزمین‌های اسلامی از سلطه بیگانگان نیز از اهداف نام‌گذاری این روز توسط امام خمینی (ره) بود.

امام جمعه جهرم گفت: نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره)، هندسه سیاسی جهان را به نفع مسلمانان تغییر داد.حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های روز قدس نماز جمعه جهرم، این روز را امانت ماندگار امام راحل دانست و اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب روز قدس را با هدف آزادی فلسطین و بیت‌المقدس نام نهادند و خالی شدن سرزمین‌های اسلامی از سلطه بیگانگان نیز از اهداف نام‌گذاری این روز توسط امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: از روزی که امام خمینی (ره) مسئله قدس را مطرح کردند هندسه سیاسی جهان به نفع مسلمانان تغییر کرد و امروز به جایی رسیده‌ایم که مردم جهان با حرکت انقلابی خود بیداری اسلامی را رقم زده‌اند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه تمام سرزمین‌های غصب شده توسط اسرائیل غاصب باید به دست ملت خود بازگردد، بیان کرد: دنیا می‌داند که همه چیز به نفع اسلام در حال رقم خوردن بوده و عزت مسلمانان نیز در گرو حمایت از مردم فلسطین است.

دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر منطقه آذربایجان و کشته و زخمی شدن شمار بسیاری از مردم این منطقه بیان کرد: این زلزله بیش از 250 کشته داشته و به 300 روستا خسارت وارد کرده است.

وی با بیان خسارت 800 میلیارد تومانی ناشی از زلزله آذربایجان گفت: دولت به تنهایی توان جبران خسارت‌های موجود را ندارد و جا دارد که خیران ایران اسلامی مانند همیشه در امر آبادسازی این دیار همت و تلاش داشته باشند.

خطیب نماز جمعه جهرم حضور رهبری معظم انقلاب در جمع مردم زلزله‌زده آذربایجان و دلجویی از آنها را نشان از مردم‌داری ایشان دانست که باید این امر مهم به عنوان الگوی تمام‌عیار مسئولان واقع شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم هم‌چنین با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اعلام روز عید فطر جزو شئون ولایت است و اینکه کسی بخواهد خودش این روز را به عنوان عید اعلام کند صحیح نیست ولو اینکه ماه را رویت کرده باشد.

دژکام تصریح کرد: در این مورد ملاک رهبر معظم انقلاب است.

 

انتهای پیام/ک

نظرات بینندگان