کد خبر: ۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

الهیاری؛فقر محصول بخشی از ناکارآمدی ماست

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: فقر محصول بخشی از ناکارآمدی ماست که برخی از این ناکارآمدی‌ها بیمه‌های اجتماعی، بی‌سرپرستی خانواده، بیکاری، اعتیاد و.. است که در این راستا مسئولان دستگاه‌ها باید پاسخ‌گو باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،علی الهیاری در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز با تاکید بر توجه جدی به مشکلات فرهنگی این استان اظهار داشت: ما در شیراز پیچیده‌ترین مشکلات فرهنگی را داریم و در این راستا اگر به مسائل فرهنگی توجه کنیم مشکلات اقتصادی حل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد فارس در این راستا از موفقیت اجرای طرح یاوران امداد در مدارس این استان و اجرای آن به صورت کشوری نیز سخن گفت.

وی در ادامه فقر را محصول ناکارآمدی دستگاه‌ها دانست و گفت: فقر محصول بخشی از ناکارآمدی ماست که برخی از این ناکارآمدی‌ها بیمه‌های اجتماعی، بی‌سرپرستی خانواده، بیکاری، اعتیاد و.. است که در این راستا مسئولان دستگاه‌ها باید پاسخ‌گو باشند.

الهیاری با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها در جامعه تصریح کرد: اگر تمام شرایط، زیرساخت‌ها و سازوکار لازم برای پیشگیری از فقر در جامعه ایجاد شود شاید دیگر زمانی برای تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد نباشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس ادامه داد: در این راستا بیمه‌ تامین اجتماعی می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که فقر کنترل نشود به تمام مسائل ما دامن می‌زند.

الهیاری در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر شیراز تعدد مراکز خیریه است عنوان کرد: امروز روند رو به رشد خیریه‌ها اصالت خیریه‌ها را زیر سئوال برده و از مسیر خود خارج کرده است.

وی اضافه کرد: بعضی از خیریه‌هایی که به دلیل عدم صلاحیت از کمیته امداد اخراج شده‌اند از نیروی انتظامی مجوز گرفته‌اند یا خیریه‌هایی هستند که با مجوز شهرهای دیگر در شیراز کار می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی خیریه‌ها خاطرنشان کرد: بعضی از خیریه‌ها به شکل نامناسب از مردم تقاضای کمک می‌کنند.

نظرات بینندگان