کد خبر: ۳۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

قادری؛افغانستان متضرر اصلی کاهش ارتباط تجاری با ایران خواهد بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، خواسته آمریکا از اتاق تجارت افغانستان با هدف کاهش روابط ایران و افغانستان را غیر منطقی خواند و یادآور شد:: مراودات تجاری و نیروی انسانی افغان شاغل در ایران، ارتباط دو کشور را به گونه‌ای در هم تنیده که افغانستان متضرر اصلی کاهش ارتباط تجاری با ایران خواهد بود.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،جعفر قادری با یادآوری خواسته آمریکا از اتاق تجارت و صنایع افغانستان مبنی بر قطع رابطه با ۲۴ شرکت و چند بانک ایرانی، گفت:حجم مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای منطقه در سطح خوبی قرار دارد و در مقابل آن آمریکا تلاش می کند تا با اقدامات سیاسی از گسترش و ادامه این مبادلات جلوگیری کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا از ابزارهای سیاسی برای فشار بر اقتصاد ایران استفاده می‌کند، افزود: کشورهای منطقه زیر بار فشارهای غیر معقول آمریکا و متحدان آن نخواهند رفت چون بیش از آنکه ایران از قطع این روابط ضرر کند، کشورهای طرف تجاری ایران زیان‌ خواهند دید.

وی با تاکید حجم گسترده مبادلات ایران و افغانستان، تصریح کرد: مراودات تجاری و نیروی انسانی افغان شاغل در ایران، ارتباط دو کشور را به گونه‌ای در هم تنیده که افغانستان متضرر اصلی کاهش ارتباط تجاری با ایران خواهد بود.

قادری با یادآوری اینکه آمریکا از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد ضد ایران استفاده می‌کند، تاکید کرد:‌ مسئولان افغانستان با دید باز نسبت به سیاست‌های آمریکا نباید زیر بار فشارهای این کشور بروند.

نماینده مردم شیراز در مجلس درباره هدف آمریکا از ایجاد تنش اقتصادی و سیاسی بین ایران و افغانستان، توضیح داد:‌ اگر فضای تعامل و دوستی دو کشور به فضایی متشنج تبدیل شود بخشی از اهداف آمریکا به دست آمده هرچند آمریکا نتواند در قطع رابطه اقتصادی ایران و افغانستان موفقیتی به دست بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، خواسته آمریکا از اتاق تجارت افغانستان را با هدف کاهش روابط ایران و افغانستان خواند و یادآور شد: ایجاد تنش و اختلاف برای روابط سیاسی – اقتصادی ایران و کشورهای منطقه و جهان یکی از اهداف شوم آمریکا خواهد بود که تا حدودی با همراهی برخی کشورها به آن دست پیدا کرده است.

آمریکا از اتاق تجارت و صنایع افغانستان خواسته‌ تا روابط خود را با ۲۴ شرکت و چند بانک ایرانی قطع کند.

نظرات بینندگان