کد خبر: ۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

قادری؛هنوز دهک هایی از جامعه مشمول سهام عدالت نشده اند

سهام عدالت هنوز مشمول دهک هایی از جامعه که شرایط دریافت آن را داشتند، نشده است و در صورت تداوم بی تفاوتی دولت، مجلس شورای اسلامی در این مورد تعیین تکلیف می کند.

به گزارش شیرازه به نقل از مجلس نیوز،جعفر قادری،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز کارگران ساختمانی و برخی از دهک های پایین جامعه مشمول دریافت سهام عدالت نشده اند و فقط بعضی از کارمندان، خانواده های شهدا، روستاییان و عشایر سهام عدالت را دریافت کرده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم تصریح کرد: برای برقراری عدالت اجتماعی باید گروه هایی که هنوز سهام عدالت را دریافت نکرده اند مشمول این موضوع شوند.

وی یکی از دلایل این موضوع را اختصاص سهام واحدهای تولیدی به شرکت های توسعه سرمایه گذاری استانی دانست و اظهار داشت: در واقع این اقدام جهت استفاده از سهام به عنوان یک مبنای اولیه برای شروع سرمایه گذاری جدید در استان ها است اما در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی این موضوع که شرکت های توسعه سرمایه گذاری استانی به شکل تعاونی اداره شوند حساسیت داشت اما با استفساریه ای که مجلس شورای اسلامی انجام داد، در نهایت شرکت های مذکور به عنوان شرکت سهامی عام اعلام شدند.

قادری با اشاره به اینکه تعاونی های استانی فاقد کارکرد لازم هستند، عنوان کرد: برای حل این مشکل باید بخشی از اصل ۴۴ قانون اساسی اصلاح شود تا سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی وارد بورس شده، مورد خرید و فروش قرار بگیرد و موجب جذب سرمایه گذاری های جدید در استانها شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اگر اشکالات و ایرادات مذکور برطرف شود، سهامی که در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی قرار گرفته به شرکت های تعاونی واگذار می شود و مردم نیز می توانند از آن استفاده کنند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه برای رفع این اشکالات قانونی باید دولت لایحه ای را به مجلس ارائه دهد، گفت: متاسفانه دولت نسبت به این موضوع بی تفاوت است و بنابراین مجلس باید در این مورد تعیین تکلیف کند.

نظرات بینندگان