کد خبر: ۳۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

تحول بسکتبال پایه پیش‌درآمد موفقیت در این رشته است

رئیس هیئت بسکتبال فارس گفت: تحول در بسکتبال پایه مهم‌ترین هدف و اولویت کاری این هیئت در سال جاری است.

به گزارش شیرازه، مجید خیراتی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در مدتی که سکان مدیریت بسکتبال فارس را به عهده گرفتم، تمام تلاشم را برای جبران ضعف‌های گذشته بسکتبال استان به کار بستم که نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

وی افزود: در تمام رده‌های سنی از نونهالان تا بزرگسالان مسابقات متعددی در سطح این استان برگزار کرده‌ایم و سال گذشته در مینی‌بسکتبال، قهرمان کشور شدیم.

ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران تصریح کرد: رؤسای قبلی این هیئت با بی‌توجهی موجب تضعیف بسکتبال فارس در کشور شدند و چند سال با سیطره بر این هیئت اجازه ندادند پیشکسوتان و دلسوزان ورزش در این هیئت جایی داشته باشند.

رئیس هیئت بسکتبال فارس به نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم‌های باشگاهی فارس در مسابقات کشوری در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: تیم‌های باشگاهی سوپرلیگی با جذب بازیکنان درجه سه و چهار از دیگر استان‌ها موجب کوچ بسیاری از بسکتبالیست‌های فارس به استان‌های همجوار شدند و در پایان جایگاه دهم را کسب کردند که در شأن بسکتبال فارس نبود.

خیراتی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل بسکتبال فارس در شرایط فعلی نبود اسپانسر و حامی مالی است و با نتایجی که مدیریت قبلی و تیم‌های لیگی داشته‌اند هیچ‌یک از صنایع این استان حاضر به حمایت از ما نیستند.

وی از بی‌توجهی برخی رسانه‌های ورزشی استان به این رشته پرطرفدار انتقاد کرد و گفت: ارزش کار خبری در جامعه بسیار بالاست و خداوند در قرآن کریم انسان را به قلم قسم داده است اما برخی رسانه‌های استان فقط به فکر منافع شخصی خود هستند و مغرضانه اخبار را پوشش می‌دهند.

این مسئول درباره برنامه‌های استعدادیابی این هیئت گفت: در سه ماه گذشته روزهای پنج‌شنبه و جمعه در خانه بسکتبال شیراز اردوهای تمرینی و استعدادیابی با حضور مربیان برگزار کردیم و از تمام شهرستان‌های استان بازیکنان جوان و مستعد در تمرینات شرکت داشتند.

رئیس هیئت بسکتبال فارس در پایان گفت: برای رسیدن به موفقیت باید در بلندمدت برنامه‌ریزی داشت و مطمئن باشید اگر فرصت کافی در اختیار مدیریت جدید باشد با تحولات ایجاد شده در تیم‌های پایه و استفاده از نظرات پیشکسوتان، بسکتبال فارس به جایگاه شایسته‌اش در کشور می‌رسد.

برچسب ها: بسکتبال ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان