کد خبر: ۳۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

چهره‌های ماندگار آموزش ابتدایی در شیراز تجلیل می‌شوند

رئیس گروه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: فردا از چهره‌های ماندگار آموزش ابتدایی در شیراز تجلیل می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،کرم وزیری اظهار داشت: فردا طی مراسمی از هر منطقه آموزش و پرورش یک نفر از معلمان بازنشسته و یا شاغل که خدمات شایانی در زمینه‌های مختلف آموزشی انجام داده‌اند و از نظر الگو بودن مورد وثوق همکاران و اولیا باشند به عنوان چهره ماندگار مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این همایش 60 نفر از معلمان تجلیل می‌شوند و مقامات استانی و مسئولان آموزش و پرورش حضور می‌یابند.

وزیری ادامه داد: از برنامه‌های جنبی این همایش تقدیر از زحمات 180 معلم برگزیده مدارس چندپایه و محروم است؛ همچنین در برنامه دیگری 80 نفر از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس در سطح استان فارس نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از مجریان موفق طرح‌های دوره ابتدایی و معلمان برگزیده طرح‌های قرآنی که در این استان مقام آورده‌اند نیز فردا برگزار می‌شود.

وزیری اضافه کرد: در این همایش همچنین از معلمان برگزیده طرح پرورش خلاقیت در سطح استان، نفرات برتر ارزشیابی توصیفی فارس، برگزیدگان جشنواره مدیریت استان، برگزیدگان دست‌ساخته‌های آموزشی فارس و برگزیدگان جشنواره طرح‌های پیش دبستانی نیز قدردانی به عمل می‌آید.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق و ارتقای فعالیت معلمان دوره ابتدایی دانست و افزود: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید بسیاری بر آموزش ابتدایی دارد و لازم است تمام توان و نیروی فعالان این عرصه را تجمیع کرده و با سرعت در راستای دستیابی به اهداف سند تحول حرکت کنیم.

وزیری بر نقش مهم معلمان ابتدایی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: بخش گسترده‌ای از آنچه که امروز شخصیت افراد را شکل داده مدیون دوران ابتدایی آنها است و معلمان ابتدایی آنقدر در زندگی ما نقش دارند که بسیاری از آنها تا پایان عمر در خاطر ما می‌مانند.

وی ادامه داد: یک معلم واقعی دلسوز، آگاه و مسلط به دانش و سجایای اخلاقی گاه می‌تواند سرنوشت یک فرد را تغییر دهد و اهمیتی که این دوره در زندگی انسان دارد از دوران بزرگسالی بیشتر است چرا که شخصیت دانش‌آموز در  سنین ابتدایی پی‌ریزی می‌شود.

به گفته وی، آموزش ابتدایی استان فارس در بسیاری از شاخص‌ها در ردیف استان‌های برتر کشور قرار دارد.

نظرات بینندگان