کد خبر: ۳۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱

همتی بوشهری:فارس را می توان ایران کوچک نامید

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با توجه به جایگاه رفیع این استان درتولید علم و دانش به ویژه در سده های هفتم تا نهم هجری ، می توانیم فارس را به تعبیری یک ایران اسلامی کوچک تلقی کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، احمد همتی بوشهری افزود : استان فارس در سده های هفتم تا نهم هجری ، جایگاه رفیعی در ایران و جهان داشته و حتی صادر کننده برخی ازعلوم و دانش ها در زمینه فلسفه حکمت، شعر، ادبیات و هنر بوده است.

وی بیان داشت:رهبرمعظم انقلاب درسفر پرخیروبرکت شان به استان فارس دو مشخصه را بر سینه این استان به عنوان مدال افتخارآویزان کردند ، یکی نام نهادن استان فارس و شهرشیراز به عنوان سومین حرم اهل ببت(ع) و دیگری بحث در قله بودن استان فارس.

همتی بوشهری در بخش دیگری از مطالب خود ادامه داد : درپی تقویت قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی با کمک اهالی علم، هنر، دانش، فرهنگ، هنر و رسانه هستیم تا حدی که بتوانیم صادر کننده اقلام فرهنگی و فکری اسلامی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: قطعا با برنامه به این فعالیت وارد می شویم و کاری می کنیم که حوزه فرهنگی، همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار دهد یعنی کار فرهنگی در تمام حوزه ها انجام گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه براقتدارجمهوری اسلامی در زمینه نظامی و سیاسی ، این نظام قدرتی فرهنگی است و ما توانسته ایم با پشتوانه این قدرت دیگر مولفه ها را هم تحت تاثیر قرار دهیم.

همتی بوشهری گفت: به عنوان مثال، در دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت توانست موازنه قدرت را به نفع جمهوری اسلامی در صحنه جنگ رقم بزند و اکنون نیزمی توان با فرهنگ صحیح اقتصادی و سیاسی ، زیر بنای توسعه را پایدار کنیم.

نظرات بینندگان