کد خبر: ۳۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱

نگرانی معاون فرهنگی شهرداری از وضعیت نابسامان برخی نگارخانه های شیراز

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان برخی نگارخانه های شیراز، گفت: نگارخانه های حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری پذیرای آثار فاخر هنرمندان شیرازی است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،محمد فرخ زاده با تاکید بر اهمیت هنر، توجه ویژه به این مقوله را از جمله موضوعات مورد توجه شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: باید خلاءهای فرهنگی از طریق توجه ویژه به مقوله هنر کم شود.

وی با اشاره به امکاناتی که شهرداری شیراز در اختیار هنرمندان قرار داده، اظهار داشت: آمادگی داریم که با کمترین هزینه، آثار هنرمندان را در سه نگارخانه آبگینه واقع در بلوار شهید چمران ، نگارخانه مشرقی واقع در خواجوی کرمانی و نگارخانه ملی واقع در باغ ملی در معرض دید همشهریان قرار دهیم.

فرخ زاده وجود کمپ مسافری، وجود اسباب بازی کودکان و قلعه بادی همراه با آلودگی صوتی، وجود اراذل و اوباش در محوطه پارک ، وجود کارتن خوابها و متکدیان و بازگشایی نگارخانه وصال را از جمله مشکلات اطراف این نگاخانه ها عنوان و خاطرنشان کرد: راه اندازی نگارخانه فارس توسط حوزه هنری، عدم توان مالی بعضی هنرمندان، عدم گرایش جوانان به رشته های هنری، عدم برگزاری جشنواره ها و ... از جمله دلایل عدم استقبال از نگارخانه ها است.

وی با بیان اینکه هنر، حس تعالی طلبی و خلق زیبایی های نشات گرفته از انوار الهی است، بیان کرد: هر فرد از بدو تولد و حتی قبل از آن در ویژگی های وراثتی ، حس زیبایی شناختی و زیبایی پسندی را در وجود خود بصورت نهادینه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: بهره گیری از آثار هنرمندان در منظر شهری یک اقدام فاخر و منحصر بفرد در توجه به ذائقه مردم زیبادوست شیراز به عنوان شهری بین المللی و سومین شهر مذهبی ایران اسلامی است.

 

نظرات بینندگان