کد خبر: ۳۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

زمینی که آرامش مردم را زمین می‌زند

اهالی محله قالیشویی از زمینی متروکه  که به گفته ساکنین ، سال ها پیش گورستانی دور افتاده بوده است در رنج و عذاب‌اند.

شیرازه در نظر دارد با برسی مشکلات پراکنده ای که اگر چه از منظر بعضی کوچک و پیش پا افتاده است ولی حجم سنگین بار روانی برای شهروندان دارد، گامی در جهت رساندن هر چه بهتر صدای مخاطبین به گوش مسئولین محترم استان بردارد. در اولین گام خبرنگار شیرازه به سراغ مردم منطقه قالیشویی در بلوار رحمت رفته است.

زمینی که آرامش مردم را زمین می زند

اهالی محله قالیشویی واقع در بلوار رحمت سال های سال است از زمینی متروکه که به گفته ساکنین، قبل‌ترها گورستانی دور افتاده بوده است در رنج و عذاب می باشند. بعد از انقلاب این زمین به صورت خالی از سکنه در می آید که پس از  آن برای مدتی به واحد تعمیرگاهی تبدیل می شود. اما به علت سر و صدا های بسیار زیاد و به وجود آمدن درگیری ها که بعضا نیز به فحاشی و ناسزا  کشیده می شدند ، آنچنان وضعیتی را رقم زد که صبر و حوصله مردم را به پایان رسانید. سر انجام این واحد تعمیرگاهی پس از مدت کوتاهی فعالیت،  تعطیل شد. اما این پایان کار نبود و تازه در دسرهای جدید شروع شد.

گرفتاری ها این بار بر خلاف قبل گر چه سر و صدا نداشتند ولی بسیار خطرناکتر بودند. تجمع زباله‌ها علتی شده بود که تمامی مردم منطقه از فضای غیر بهداشتی و بوی بد آن ابراز ناراحتی شدید داشته باشند. علاوه بر آن حضور معتادان و افراد لاابالی در این محله وضعیت بسیار نگران کننده ای را برای ساکنین به وجود آورده بود . پیدا شدن سر وکله حیوانات بعضا وحشی چون سگ، سمور، موش و دیگر حیوانات موزی چون عقرب، و مار نیز علتی دیگر بود که همگان به شدت از وجود چنین وضعیتی شکایت داشته باشند.

آن گونه که در گفتگو با اهالی منطقه بیان شده است مدت 10 سال است که مردم به دنبال تغیر کاربری این زمین هستند و آنقدر در این مورد به استانداری، فرمانداری، شهرداری و دیگر ارگان های دولتی شکایت کرده اند که پرونده قطوری تشکیل شده است. اما اکنون گفت و گوهایی در مورد یک وعده نوید بخش بین ساکنین زمزمه می شود که روزنه های امیدواری و نشاط را به آنها باز می گرداند. خبر احداث یک مجتمع عظیم فرهنگی، ورزشی آنقدر مورد استقبال قرار گرفته است که مردم بی صبرانه منتظر هستند تا  این اتفاق هر چه سریعتر اجرایی شود و تا از این وضعیت اسف بار نجات یابند.

گفتنی است مدتی است عملیات خاک برداری در این زمین آغاز شده است.


 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

شهرک گل‌های شیراز سال‌هاست که بوی گل نمی‌دهد

نظرات بینندگان