کد خبر: ۳۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

استقبال خوب گردشگران از جاذبه‌های گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از بازدید بیش از 98 هزار گردشگر از مجموعه‌های تاریخی فرهنگی سعدیه، حافظیه و تخت جمشید در روزهای تعطیل آخر هفته گذشته خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس ،فریدون فعالی اظهار داشت: از روز چهارشنبه 22 شهریور ماه هفته گذشته تا پایان روز جمعه 24 شهریور شاهد استقبال خوب گردشگران از سراسر کشور، از جاذبه‌های گردشگری فارس و به ویژه شهر شیراز بودیم.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل و دیگر نهادهای ذی‌ربط در ارائه خدمات به گردشگران تابستانی که فارس و شهر شیراز را مقصد خود انتخاب کرده‌اند، گفت: طی این سه روز مجموعه فرهنگی سعدی 36 هزار و با 120، مجموعه فرهنگی حافظیه با 36 هزار و 27 و مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با 25 هزار و 594 نفر، از پربازدید کننده‌ترین سایت‌ها در فارس بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه به تعداد بازدیدکنندگان از آثار تاریخی در تابستان 91 اشاره کرد و گفت: از ابتدای تیرماه تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از 589 هزار گردشگر از آثار تاریخی زیرپوشش این اداره کل بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های این اداره کل در راستای ایجاد جاذبه‌های جدید برای گردشگران گفت: راه‌اندازی موزه استحمام در حمام تاریخی وکیل، ساماندهی فضاهای تاریخی از جمله آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، تخت جمشید، ارگ کریم خانی و نورپردازی برخی از جاذبه‌ها که آخرین آنها نورپردازی نقوش برجسته تنگ چوگان کازرون بوده است، و فراهم کردن امکان بازدید شبانه از این آثار در افزایش تعداد ُبازدیدکنندگان تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین به برگزاری جلسات متعدد در سطح این استان به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران اشاره و تصریح کرد: ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس همواره فعال بوده و ایجاد شرایط لازم برای ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات به گردشگران را در دستور کار دارد.

 

برچسب ها: استقبال ، شیرازه ، جاذبه
نظرات بینندگان