کد خبر: ۳۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

نخستین دوره مدرسه تابستانه تحصیلات تکمیلی برگزار شد

نخستین دوره مدرسه تابستانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دانشکده پزشکی با حضور جمع کثیری از دانشجویان و کارشناسان تخصصی گروههای آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس ،این دوره به همت مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همکاری معاونت‌های آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه در قالب 9 کارگاه آموزشی علمی و عملی تشکیل شد و مورد استقبال کم‌نظیر دانشجویان و کارشناسان قرار گرفت.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری چنین دوره‌های علمی آموزشی، در این زمینه گفت: هدف از برگزاری برنامه نخستین مدرسه تابستانه مدیریت تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح علمی پژوهشی و توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تخصصی گروه‌های آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه بود.

زهره مصطفوی‌پور افزود: در این برنامه 234 نفر شامل 80 نفر از کارشناسان تخصصی این دانشگاه، 94 نفر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحقیقاتی دولتی و خصوصی سطح کشور و 60 نفر از دانشجویان ارشد و دکترای دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت کرده و به دلیل امکان حضور هر نفر در چند کارگاه آموزشی، در مجموع 430 مورد گواهی آموزشی برای شرکت کنندگان صادر شد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نکته متمایز کننده این دوره در مقایسه با سایر دوره‌های مشابه را استفاده از دانشجویان متبحر و با تجربه مقطع دکترا (PhD) دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مدرس دانست و اظهار امیدواری کرد؛ سال آینده با حمایت‌های معاونت‌های آموزشی، تحقیقات و فناوری این دوره در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و به صورت متمرکز و مستمر هر ساله برگزار شود.

وی در پایان از رئیس استعدادهای درخشان مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، نماینده دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همکاری مسئولان دانشکده پزشکی و گروه‌های آموزشی آن دانشکده که با پیگیری‌های خود برای برگزاری این دوره، این مدیریت را یاری رسانده‌اند، قدردانی کرد.     

کارگاه‌های اصول تئوری و عملی Real  time  PCR، اصول تئوری و عملی PCR، اصول تئوری و عملی فلوسیتومتری، اصول تئوری و عملی ترانسفکت کردن سلول‌های یوکاریوتی به دو روش الکتروپوریشن و کلسیم فسفات، اصول تئوری و عملی و SDS  PAGE وسترن بلات، اصول تئوری و عملی جداسازی و کشت سلول‌های بنیادی جنینی، SPSS مقدماتی و پیشرفته و اصول کنترل کیفیت در آزمایشگاه تشخیص طبی در این مدرسه اجرا شد.

 

برچسب ها: دوره ، شیرازه ، مدرسه
نظرات بینندگان