کد خبر: ۳۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

هفته دفاع مقدس با رژه يگان‌هاي نمونه نيروهاي مسلح در فارس آغاز شد

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه یگانهای نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه ، در این مراسم که در بولوار پاسداران شیراز برگزار شد یگانهای نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی انتظامی و بسیج فارس با حضور در مراسم رژه اقتدار و صلابت خود را برای دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی به نمایش گذاشتند.
حضور یگانهای مختلف پیاده و سواره نیروهای مسلح شامل یگانهای پدافندی ، رزمی ، موشکی ، هوابرد و یگانهای تسلیحاتی و آماد و پشتیبانی از جلوه های این مراسم بود.
در مراسم رژه نیروهای مسلح استان فارس بخشی از توانمندی های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران توسط یگانهای نمونه به نمایش در آمد .
انواع شناورهای جنگی ، تجهیزات پدافندی ، موشکی ، توپخانه و راکت انداز از جمله تسلیحاتی بود که امروز به نمایش در آمد .
بیداری اسلامی نقش جمهوری اسلامی ایران را به خوبی نمایان کرد
دکتر سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور فرمانده ارشد نظامی سپاه در فارس در اولین روز هفته دفاع مقدس در حاشیه رژه نیروهای مسلح استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمریکا و دیگر همپیمانان آن همواره طی دهه های اخیر فشارهای مختلفی را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده اند گفت: تمام این فشارها در حالی است که دشمنان طی این سال ها در تمامی مباحث از ملت غیور ایران اسلامی شکست خورده اند و هیچگاه نمی توانند با استفاده از جنگ های روانی خدشه ای را به روحیه این ملت مسلمان وارد کنند.

فرمانده سپاه فجر استان با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی هشت سال دفاع مقدس را با سر افرازی پست سر گذاشته اند و خود دشمنان هم این مطلب را به خوبی می دانند که نمی توانند بر این ملت پیروز شوند، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ام القری جهان اسلام است و دشمنان نیز از این موضوع عصبانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا باعث عزت ملت ایران شده اند و هرچه داریم از صدقه سر خانواده های شهدا است زیرا فرزندان آنها درس ایثار، عشق، ولایت پذیری و پایداری را به ما آموختند، افزود: بیداری اسلامی جهان نقش جمهوری اسلامی ایران را به خوبی نمایان کرد و دشمنان نیز از تایید این موضوع می ترسند.

شکل گیری انقلاب اسلامی خواب شیرین آنان را بهم زد
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در آیین رژه نیروهای مسلح درشیراز گفت:حضور مردم ما در صحنه های نبرد بر اساس باورهای دینی بود،

امام جمعه شیراز ضمن اشاره به این نکته که در هشت سال دفاع مقدس نکات بسیاری قابل بررسی است افزود: دشمنان انسانیت بیش از چهار قرن تلاش و برنامه ریزی داشتند که دین را از صحنه جامعه بشری جدا کرده و ان را محصور به حوزه فردی کنند که نتوانستند.

وی ادامه داد: شرق و غرب در آن زمان توافق نا نوشته ای داشتند که اجازه ندهند که دین در جامعه بشری به عنوان یک فرهنگ حاکم مطرح باشد.

وی افزود: دشمنان با یک قیچی که یک لبه آن نظام سرمایه داری و لبه دیگر آن حکومت های کمونیستی بود ، دین را قیچی کردند و به حساب خود جامعه بشری را از قید دینداری آزاد کردند.

ایت الله ایمانی ادامه داد: ولی شکل گیری انقلاب اسلامی خواب شیرین آنان را بهم زد و به جامعه بشری اعلام کرد که دین می تواند در یک کشور مطرح شود و دیگر جنبه های نظامی ،سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی مبتنی بر دین ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی عملا پاسخی بود به چند قرن تلاش دشمن برای نابودی دین افزود: دشمنان زمان را مناسب تشخیص دادند و در شرایطی که انقلاب تازه به پیروزی رسیده و ارتش بخاطر درگیر بودن با مردم قبل از انقلاب دچار دگرگونی بود و سپاه و نیروهای حکومتی استقرار نیافته بودند ، حمله اش را اغاز کرد.

وی گفت : امام دشمن غافل از اینکه ایمان و قدرت عقیده این جنگ را اداره می کند و به دفاع مقدس تبدیل خواهد کرد.

{$old_album_36018}
نظرات بینندگان