کد خبر: ۳۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

سازمان‌ها و نهادهای دولتی ازمحصولات صنایع دستی فارس خرید کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خواستار حمایت جدی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای این استان از هنرمندان صنایع دستی فارس از طریق خرید و یا سفارش محصولات صنایع دستی آنها شد.      

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس،  فریدون فعالی اظهار داشت: در همین راستا نمایشگاهی از آثار نفیس و فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس در نگارخانه وصال برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: در این نمایشگاه آثار صنعتگران و هنرمندان حوزه‌های صنایع دستی و هنرهای تجسمی با مشارکت اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی و انجمن هنرهای تجسمی استان فارس به نمایش در می‌آید.

فعالی با اشاره به ماده 119 قانون بودجه سال گذشته کل کشور تصریح کرد: ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف این استان در راستای اجرایی‌کردن این ماده قانونی بودجه می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه نسبت به خرید و یا سفارش خرید محصولات صنایع دستی و آثار هنری اقدام کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اجرای این ماده قانونی جزو ملزومات قانون بودجه سال گذشته بوده و با هدف کمک به دو حوزه بسیار مهم صنایع دستی و آثار هنری در بودجه گنجانده شده، امید می‌رود مدیران و مسئولان این استان نسبت به پیگیری و اجرای آن اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در پایان تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار فارس در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان و دستور ارائه گزارش عملکرد ادارات و سازمان‌ها در اجرای این ماده قانونی در جلسه بعد پیشنهاد می‌شود موضوع در دستور کار ادارات و نهادهای فارس قرار گیرد.

نمایشگاه آثار نفیس و فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس از روز گذشته در نگارخانه وصال شیراز واقع در چهار راه پانزده خرداد (پارامونت سابق) شروع به کار کرده که این نمایشگاه تا سوم مهر ماه امسال به کار خود ادامه می‌دهد.

نظرات بینندگان