کد خبر: ۳۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

نخستین مدرسه قرآنی در زندان شیراز راه‌اندازی شد

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: برای نخستین بار در زندان‌های کشور، مدرسه قرآنی با 150 قرآن‌آموز در زندان عادل آباد شیراز مشغول به فعالیت شد.

به گزارش شیرازه،موسی احمدی امروز در حاشیه آیین تقدیر از نادمان برگزیده مسابقه‌های قرانی سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: چهار نفر از نادمان زندان عادل‌آباد شیراز در مسابقه قرائت، حفظ و اذان زندان‌های سراسر کشور که در خراسان جنوبی برگزار شد، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه به خطا و اشتباه رفتن مجرمان زندانی را با برنامه‌های فرهنگی می‌توان تغییر داد، افزود: در سال گذشته در مورد حرفه‌آموزی زندانیان با جذب 54 مربی فنی و حرفه‌ای، بیش از 6 هزار و 182 نفر در کلاس‌های حرفه‌آموزی شرکت کردند و 765 هزار و 926 نفرساعت در زندان‌های استان فارس آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان فارس خاطرنشان کرد: انعقاد 15 تفاهمنامه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان فارس برای اشتغال‌زایی زندانیان، راه‌اندازی کارگاه تولید چرم در کانون اصلاح و تربیت، کارگاه تولید «ام‌دی‌اف» و صنایع دستی با یک‌هزار و 670 اشتغال مولد و 2 هزار و 949 غیرمولد و شرکت 185 نفر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی از جمله فعالیت‌های این اداره کل بوده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین شرکت 10 هزار و 395 نفر در نماز جماعت، انجام 8 هزار و 390 فعالیت مذهبی و 4 هزار و 562 فعالیت قرآنی از دیگر فعالیت‌ها در زندان‌های فارس بوده است.

احمدی بیان کرد: یکی از رویکردهای سازمان زندان‌ها تشویق زندانیان به کتاب و کتابخوانی است، که در این زمینه 45 هزار جلد کتاب برای 4 هزار و 210 عضو، روخوانی 8 هزار و 965 کتاب، تهیه 640 روزنامه دیواری و توزیع 4 هزار و 350 نسخه روزنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره کل زندان‌های استان فارس بوده است.

 

نظرات بینندگان