کد خبر: ۳۶۰۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

طلوع دوباره خورشید «ذوالانوار» در رسانه‌ها

یکی از نمایندگان شیراز در مجلس نهم بالاخره در اقدامی قابل تحسین با یکی از خبرگزاری‌های استانی مصاحبه کرد.

شیرازه - یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که از سوی اهالی برخی رسانه‌های استان در ایام انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه 90 به ذوالانوار نماینده شیراز در مجلس هشتم (و حالا نهم) مطرح بود، حضور ضعیف و حداقلی وی در رسانه‌های استان بود. ذوالانوار بسیار کم تن به مصاحبه می‌داد و اساسا با یک جستجوی ساده اینترنتی، گمنامی خودخواسته او در رسانه‌ها به خوبی درک می‌شد. این اما در حالی است که نمایندگان می‌توانند و باید از این فرصت چهارساله استفاده کنند و تریبون‌ها را برای بیان انتقادات و پیشنهادات خود به کار گیرند. راه ارتباطی مردم با نمایندگان‌شان اگرچه فقط رسانه نیست اما رسانه در این میان نقشی اساسی بازی می‌کند.

در هرصورت ذوالانوار دیروز با خبرنگار خبرگزاری فارس مصاحبه کرده است که در ادامه می‌آید:

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از پست‌ها و مسئولیت‌ها در دست نااهلان قرار گرفته است، افزود: وجود حتی یک مسئول اسراف‌کار قابل توجیه نیست.

وی تصریح کرد: رواج اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و فخرفروشی مادی به عنوان یک فرهنگ عمومی، یک شبه اتفاق نیفتاده است، بلکه اشرافی‌گری‌های اخیر بعضی‌ها را نمی‌توان نتیجه فرهنگ اشرافی‌گری دوران شاه ملعون دانست.

ذوالانوار گفت: این فرهنگ ناپسند در کسوتی جدید و در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی تولد دوباره‌ای یافته است.

وی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب، اغلب مسئولان نظام ساده زیست بودند و به تبع آنها مردم نیز زندگی به نسبت ساده‌ای داشتند و روحیه حرص و آز و دنیاطلبی به شکل و سطح فعلی در زندگی شخصی ایرانیان وارد نشده بود.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: تجمل‌گرایی کنونی ناشی از عملکرد ناآگاهانه و در برخی موارد آگاهانه عوامل مختلفی است که از جمله می‌توان به نوع تبلیغات و فرهنگ‌سازی رسانه‌ها به ویژه تلویزیون ملی و البته ماهواره‌ها، تشدید شکاف طبقاتی و درآمدی بین مردم، دوری قشر قابل توجهی از خواص و عوام از محتوای فرهنگ دینی و اسلامی، افزایش سطح انتظارات مادی و رفاهی مردم و نیز رفتار ناپسند برخی از مسئولان دولتی و غیر‌دولتی اشاره کرد.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اشرافی‌گری و رفتن به دنبال امور رفاهی خارج از دسترس عامه مردم و رفاه‌زدگی برای حاکمان و مسئولان کشور توجیهی ندارد، افزود: باید در شرایط حساس کنونی فضای روحی مردم را تا حد امکان آرام نگه داشت و با رفتارهای نسنجیده و تنش‌آفرین اقتصادی و اجتماعی موجب دلسردی و دلزدگی مردم نسبت به مسئولان نظام و کشور نشد.

ذوالانوار ادامه داد: مهم‌ترین اثر رواج فرهنگ تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری، احساس بی‌عدالتی و تبعیض در میان افراد و طبقات ضعیف جامعه است.

وی افزود: برخی مسئولان و مدیران ارشد دولتی وقت در عمل ساده‌زیستی در زندگی شخصی و کاری را کنار گذاشته و به طور علنی به تجملات و اشرافی‌گری روی آوردند.

ذوالانوار ادامه داد: این مدیران در پاسخ به منتقدان به رواج اشرافی‌گری دولتی می‌گویند، «مدیر دولتی باید خوب زندگی کند تا بتواند خوب برای مردم کار کند»، غافل از اینکه آنان مسئولیت یک نهاد و سازمان را به عهده گرفته‌اند که آن سازمان در یک نظام اسلامی شکل یافته است ضمن آنکه برخورداری از رفاه معمول و معقول با تجمل‌گرایی فاصله بسیاری دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اینکه در این اواخر شنیده شده مدیر یک اداره دولتی مبالغ بسیاری از بودجه دولتی و پول بیت‌المال را صرف تزیین دکوراسیون و مبلمان همرنگ دفتر کار خود کرده است یا اینکه راننده یا کارمند خدماتی اداره را مسئول ارائه خدمات به خانواده خود می‌کند، یا اینکه خلق و خوی او اشرافی‌گری است و ارباب رجوع برای ملاقات وی باید یک ماه یا بیشتر در نوبت بماند، یا به کرات به سفرهای خارج از کشور فاقد وجاهت کاری و بدون نتیجه می‌رود، این‌ها اقداماتی است که با سیاست یک نظام عدالت‌محور در تضاد است.

ذوالانوار گفت: منظور و مقصود من نادیده گرفتن مشکلات معیشتی مردم نیست بلکه مراد بنده تذکر عواقب ترویج اشرافی‌گری و حرص و طمع در جامعه اسلامی به تمام مسئولان و البته همکاران مجلس است.

وی اضافه کرد: عجیب نیست که اختلاس و رانت‌خواری و مفاسد اقتصادی اخیراً به دفعات مشاهده شده و تنها برخی از آنها کشف می‌شود و این‌ها همگی فرزندان نامبارک حرص و طمع و اشرافیت‌طلبی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین خلأها در قوانین و رویه‌های حکومتی ما، پایش و تصفیه مسئولان ارشد کشور، از انحراف از این حکم مهم نظام اسلامی است که برای جبران و اصلاح این وضع و تعبیه سیستم‌های نظارتی در قوانین و رویه‌های کشور مجلس نیز باید سریع دست به کار شود.

وی افزود: پایش و نظارت مداوم بر درآمد، ثروت و سطح زندگی و رفاه و حتی مراسم و جشن‌های خانوادگی مسئولان ارشد نظام، همت بلند قانون‌گذاران و مسئولان عالی رتبه کشوری را می‌طلبد.

ذوالانوار تصریح کرد: اگر رفتار مسئولان در نظام حکومتی ما به طور مستمر نظارت شود و مسئولان غیرمتعهد به بیت‌المال و تجمل‌گرا رسوا شوند و افراد غیر ساده زیست نتوانند به مسئولیت بالا برسند، شاید دیگر شاهد ناهنجاری‌هایی نظیر رانت‌خواری‌ها برای گرفتن پست ارشد دولتی یا ورود به مجلس نبوده و از این بابت الگوی نامناسبی برای مردم و جوانان خود نباشیم.

وی در پایان گفت: اشرافی‌گری برخی مسئولان بار مضاعفی بر دوش مردم است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۱
7
ذوالانوار از نمایندگان محجوب،مردمی،ساده زیست و ولایتمدار مجلس نهم به شمار می رود.
مريد آقا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۱
0
اين برادر بزرگوار خيلي نچسب است. و تمايل داره گوشه عزلت بگيرد. كللا دافعه اش بيشتر از جاذبه اش است. اميدوارم كه با موكلين اش بيشتر ارتباط بگيرد. و كمي هم خنده رو باشد بد نيست.

آقايان نمايندگان ، شما نماينده همه اقشار هستيد نه فقط نماينده مسئولين ستادهايتان!! و در بوته آزمايش الهي.
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۱
0
آقا راست و درست گفتن ایشون-واقعا دفتر بعضی مدیران استان که می بینیم (اگه وقت شرفیابی بدن) دکوراسیون پرخرجی داره- کولرگازی ها هم روشن و میوه وشیرینی روی میز بلکه ضعف نکنن یا گرمازده نشن!! اگرچه گوش شنوا نیست- امیدوارم خود نماینده های محترم درگیر تجمل گرایی نشده باشن
شریف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۱
0
اگه 10نفر نماینده خوب شجاع ساده زیست بی توقع قانونمدار متواضع و به تمام معنا مومن در مجلس داشتیم خیلی مشکلات حل می شد . رسانه ها هم باید بدانند که (کم گوی و گزیده گوی چون در )