کد خبر: ۳۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

رشد 15 درصدی رتبه‌های دو رقمی فارس در کنکور

کسب رتبه های دو رقمی دانش آموزان فارسی در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

شیرازه - نبود حتی یک دانش آموز استان فارسی در میان رتبه‌های یک تا سه کنکور امسال در هر پنج گروه آزمایشی، موجب برخی انتقادات به رویه آموزش و پرورش استان فارس شده بود. این مساله اگرچه تاسف‌بار است اما به هیچ‌وجه اصلی‌ترین شاخص موفقیت در کنکور سراسری برای یک استان محسوب نمی‌شود.

شیرازه در 11 مرداد ضمن انتشار مطلبی در این خصوص و ابراز تاسف از عدم کسب حتی یک رتبه برتر (زیر سه) نوشت: مطمئنا شاخص موفقیت یک استان در کنکور سراسری صرفا رتبه‌های تک رقمی آن استان نیست. این‌که چه تعداد رتبه دو و سه رقمی در استان فارس توسط داوطلبین کسب شده است نیز مساله‌ مهمی است که اگرچه از لحاظ پرستیژ (!) به رتبه تک رقمی نمی رسد ولی شاخص مهم‌تری برای سنجش موفقیت است.

اما دیدن خبری که یک ماه قبل منتشر شد و متاسفانه از سوی رسانه‌ها چندان ضریب نگرفت، موید این است که استان فارس توانسته است به موفقیت قابل توجهی در کنکور سراسری دست پیدا کند.

محمدحسین روزیطلب در این خصوص گفته است: در آخرین گزارش آماری سازمان سنجش آموزش کشور که در اجلاسیه مدیران کل آموزش وپرورش سراسر کشور در تهران قرائت شد ، دانش آموزان فارس توانستند در کسب رتبه های زیر 40 کنکوردر 5 گروه آزمایشی ریاضی فیزیک،تجربی،انسانی، هنر وزبان مقام دوم کشور را بعد از تهران بدست آورند.

مدیر کل آموزش وپرورش فارس گفت:از200 نفر دانش آموزی که در این 5 گروه رتبه زیر 40 را کسب کرده اند   14 نفر آنها از استان فارس هستند که این آمار 7در صد کل کشور است .

روزیطلب همچنین از کسب 27 رتبه زیر 100 توسط دانش آموزان فارسی خبر داده وگفت: کسب رتبه های دو رقمی دانش آموزان فارسی نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

اگرچه عدم پوشش رسانه‌ای این خبر، خود گویای پرستیژ رتبه‌های برتر یک، دو و سه است که با آب و تاب فراوان مطرح می‌شوند اما به هرحال این آمار گویای موفقیت بزرگ‌تری است.

 

نظرات بینندگان