کد خبر: ۳۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱

همايش ملي اقليم آفتاب در شيرازبرگزارشد

همایش سراسری اقلیم آفتاب با حضور 250 محقق و اندیشمند امروز در شیراز برگزار شد .

به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر،محققان اندیشمندان و صاحب نظران از سراسر کشور در همایش یک روزه علمی پژوهشی اقلیم آفتاب به بررسی راهکارهای تحقق دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سومین حرم اهل بیت (ع) پرداختند .
در این همایش که در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی و علوم و فناوری تشکیل شد شرکت کنندگان محوریت و اهمیت آستان مقدس احمدی و محمدی در شکل گیری سومین حرم اهل بیت(ع) را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
شناخت ظرفیت ها و قابلیت های آستان مقدس احمدی و محمدی در راستای گسترش اموزه های دینی ،‌ترویج مفاهیم اسلامی،‌مقابله با شبهات،‌و شکل گیری فرم و ماهیت سومین حرم اهل بیت اسیب شناسی شیوه های مطرح شده در جهت عینیت یافتن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر نقاط مورد بحث دراین همایش بود.
صاحب نظران همچنین نقش تبلیغات هنری و رسانه ای در جهت گسترش راهکارهای معرفی حرم سوم و ابلاغ پیام های معنوی و دینی به مخاطبان را تبیین کردند.
در این همایش پروفسور مهراد رییس مرکز منطقه اطلاع رسانی علوم و فناوری در سخنانی به بررسی راهکارهایی تبیین محوریت استان احمدی و محمدی و ضرورت توسعه این استان پرداخت و امادگی این مرکز را برای همکاری بیش از پیش با این استان مقدس اعلام کرد.
وی از اندیشمندان و صاحب نظران خواست با بهره گیری از ظرفیت های این مرکز همه تلاش خود را برای تحقق دیدگاههای رهبر معظم انقلاب در راستای شناخت بیش از پیش سومین حرم اهل بیت به کار گیرد.
دراین همایش همچنین از مستند انگلیسی سرای افتاب رونمایی شد.
این مستند تصویری به بررسی معماری زیبای استان و شخصیت برجسته احمدبن موسی پرداخته است.

نظرات بینندگان