کد خبر: ۳۶۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱

رشد 2800 درصدي كشفيات سوخت قاچاق در فارس

سرپرست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس از رشد دو هزار و 800 درصدي كشفيات فرآورده هاي نفتي قاچاق، در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، محمد بذر افشان با اشاره به موضوع قاچاق فرآورده هاي نفتي و تاثيرات منفي اين پديده بر روي اقتصاد ملي، اظهار داشت: فرآورده هاي نفتي يكي از سرمايه هاي ملي و استراتژيكي  است كه مي تواند از سوي دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي، به عنوان ابراز فشار و زورگويي مورد استفاده قرار گيرد و به همين دليل بايد در مقابله با فعاليت هاي غير قانوني و اخلال گر در اين زمينه، برخورد شديدتري انجام شود.

وی با تقدير از فعاليت موثر دستگاه هاي امنيتي و انتظامي استان در شناسايي و برخورد با قاچاقچيان فرآورده هاي نفتي، خاطرنشان كرد: در پنج ماهه نخست امسال بيش از 304 هزار و 608 ليتر انواع فرآورده هاي سوختي قاچاق در فارس كشف و ضبط شده كه اين مقدار در مقايسه با حجم 10 هزار و 500 ليتري سال گذشته، بيش از دو هزار و 800 در صد رشد داشته است.

سرپرست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس با اشاره به افزايش 247 درصدي حجم پرونده هاي قاچاق سوخت در سال جاري افزود: در اين خصوص بيش از  89 فقره پرونده در مراجع قضايي تشكيل و درحال پيگيري است كه اين تعداد نيز در مدت مشابه سال گذشته تنها 26 فقره بوده است و تاكنون نيز قاچاقچيان فرآورده هاي نفتي محكوم به پرداخت بيش از 730 ميليون ريال جريمه نقدي شده اند.

بذر افشان در پايان با بيان اينكه قاچاق سوخت ضربات شدیدی بر پیكره اقتصاد منطقه و كشور وارد و زمینه‌ساز ایجاد یك بحران كاذب است، بر تشديد برخورد با قاچاقچيان فرآورده هاي نفتي در استان فارس تاكيد كرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۱
0
حاج بذرافشان آنموقع موقتا\"سرپرست فرمانداری بود مثل حسین قاسمی که الحمدالله هر دو زود رفتند