کد خبر: ۳۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

دستگاه‌های کم کار شیراز تا پایان آذر‌ماه فرصت دارند

دستگاه‌های کم‌کار در ایجاد فرصت‌های شغلی تا پایان آذر‌ماه فرصت دارند نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کنند، در غیر این صورت آنها را معرفی می‌کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جواد زرین‌کلاه در جلسه شورای اشتغال شهرستان شیراز با بیان اهمیت حضور مدیران در جلسات و شوراهای مربوطه در فرمانداری، اظهار داشت: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در جلسات فرمانداری بسیار مهم است و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های بعدی تاثیر خود را نشان دهد.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل حضور نامنظم در جلسات و عملکرد ضعیف آنان در پیگیری مصوبات مربوطه خاطرنشان کرد: فرمانداری شیراز برحسب وظیفه ذاتی خود دارای اختیاراتی است که در این راستا باید پاسخگو باشد و مهم‌ترین آن پاسخگویی به افکار عمومی در قبال عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان و دیگر امور مربوط به شهر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه در انجام وظایف قانونی خود و پیگیری مطالبات مردمی یک گام به عقب بر نمی‌داریم، افزود: دستگاه‌های کم‌کار در ایجاد فرصت‌های شغلی تا پایان آذر‌ماه امسال فرصت دارند نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کنند، در غیر این صورت در شورای اداری شهرستان و رسانه‌ها آنها را معرفی می‌کنیم.

فرماندار شیراز با بیان اینکه پرونده ارزشیابی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان شهرستان در فرمانداری تشکیل می‌شود، اظهار داشت: ارزشیابی مدیران در شهرستان شیراز با جدیت دنبال می‌شود و بر اساس پرونده ارزشیابی آنان در فرمانداری مورد سؤال یا تشویق قرار می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: حضور منظم و با برنامه در جلسات، پیگیری مصوبات و ارائه گزارش عملکرد مانند ایجاد فرصت‌های شغلی برابر تعهدات خود و تکریم ارباب رجوع در ادارات مربوطه از جمله معیارهای این ارزشیابی است.

رئیس شورای اشتغال شیراز با تقدیر از عملکرد برخی دستگاه‌های این شهرستان که به تعهدات خود در ایجاد فرصت شغلی عمل کرده‌اند، ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان نیز تا رسیدن به سقف تعهدات خود در ایجاد فرصت‌های شغلی فاصله دارند و یا گزارش عملکرد خود را ارائه نداده‌اند که این امر عدم مشارکت این گروه از دستگاه‌ها با برنامه‌های فرمانداری را می‌رساند.

این مسئول ادامه داد: همان‌طور که دستگاه‌های برتر مورد تشویق قرار می‌گیرند در جلسه شورای اداری شهرستان و یا از طریق رسانه‌ها دستگاه‌های کم‌کار علاوه بر برخورد قانونی به زودی به مردم معرفی می‌شوند.

زرین‌کلاه در ادامه با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: به منظور محقق کردن شعار امسال با هیچ مدیری تعارف نداریم و در عین حال اینکه شهرستان شیراز بنابر آمار و مستندات موجود عملکرد قابل قبولی در ایجاد فرصت‌های شغلی داشته است، اما این باعث نمی‌شود که چشم‌ها را بر روی برخی کم‌کاری‌های تعداد معدودی از دستگاه‌های این شهرستان ببندیم.

حمیدرضا اسماعیلی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شیراز نیز در این جلسه با بیان اهمیت توجه به مشاغل خانگی، اظهار داشت: انتظار داریم بانک‌های عامل در مورد پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط در ایجاد شغل از جمله مشاغل خانگی بر اساس قانون اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد انجام تعهدات طرفین در ایجاد فرصت‌های شغلی باشیم.

 

برچسب ها: دستگاه ، کم کار ، شیرازه
نظرات بینندگان