کد خبر: ۳۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

واكنشهای‌جالب به‌سخنان‌طنز نتانياهو+عکس

وی كه براي تشريح سخنان ضد ايراني خود، متوسل به تصويري شده بود با نشان دادن آن تصویر توضیح داد که برنامه اتمی ایران ۷۰ درصد از مراحل لازم برای ساخت بمب را طی کرده است و جامعه جهانی باید خط قرمز روشنی برای تهران ترسیم کند تا ایران به آستانه ساخت بمب نرسد.

به گزارش شیرازه به نقل از بولتن نيوز، سخنان و حركات بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي آن قدر طنزآميز و مضحكانه بود كه تنها ساعاتي پس از پخش آن، با استقبال و واكنش هاي جالب مردم جهان مواجه شد.
 
وی كه براي تشريح سخنان ضد ايراني خود، متوسل به تصويري شده بود با نشان دادن آن تصویر توضیح داد که برنامه اتمی ایران ۷۰ درصد از مراحل لازم برای ساخت بمب را طی کرده است و جامعه جهانی باید خط قرمز روشنی برای تهران ترسیم کند تا ایران به آستانه ساخت بمب نرسد.
 
نتانياهو که خود ماژیک قرمز در دست داشت با کشیدن خط قرمز، گفت جهان باید برای ایران خط قرمز مشخص کند. او گفت که حتی اکبر هاشمی رفسنجانی، که آیت‌اللهی میانه‌رو، محسوب می‌شود گفته است که اسرائیل با یک بمب نابود می‌شود اما دنیای اسلام با توجه به وسعت آن در صورت حمله دچار چنین سرنوشتی نمی‌شود.
 
وي ادامه داد: «حاکمان ایران، پیوسته هولوکاست را نفی می‌کنند و خواستار نابودی اسرائیل هستند؛ همانطور که آنها این هفته در مجمع عمومی سازمان ملل گفتند. اگر این است پرخاشگریِ ایرانِ بدون جنگ‌افزارهای هسته‌ای؛  آن وقت تصور کنید ایرانِ مجهز به جنگ‌‌افزارهای هسته‌ای را؛ چه کسی در خاورمیانه، اروپا، آمریکا یا هرکجای دیگر امنیت خواهد داشت؟»
 
نتانیاهو كه انگار اسلام‌شناس هم بوده كه ما خبر نداشتيم، با جعل مفهوم «مهدويت»، سیاست ایران را الهام گرفته از «مهدی موعود» شیعیان و عقاید آخرالزمانی دانست که ممکن است برای اعتقاد دست به انهدام طرف مقابل بزند. وی، برنارد لوییس نظر نویسنده آمریکایی را  شاهد گرفت که می‌گوید سیاست بازدارندگی در مورد رهبران ایران کارایی ندارد چرا که آنها «انهدام متقابل» را مقدمه‌ای برای ظهور مهدی  و آخرالزمان می‌دانند.
 
وی گفت: «تحت رهبری اوباما، شماری از سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران به تصویب رسید؛ اما ما باید با واقعیت مواجه شویم؛ تحریم‌ها هم ایران را از برنامه‌ هسته‌ای‌اش بازنداشت. بنا بر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران شمار سانتریفیوژهای خود را دو برابر کرده است.  تنها راه متوقف کردن ایران مشخص کردن خط قرمز برای برنامه هسته‌ای‌اش است.»
 
وی گفت: «تنها یک راه برای متوقف کردن مسالمت‌آمیز ایران وجود دارد و آن کشیدن خط قرمز مشخصی برای برنامه اتمی ایران است. خطوط قرمز منتهی به جنگ نمی‌شوند، آنها جلوی جنگ را می‌گیرند. خطوط قرمر ممکن بود جلوی جنگ جهانی دوم را بگیرد. خطوط قرمز ممکن بود جلوی جنگ اول خلیج فارس را بگیرند.»
 
نتانياهو در ادامه طرح خود را به حاضران نشان داد؛ بمبی که سه قسمت شده بود. وی گفت: «ایران ۷۰ درصد راه را طی کرده است و به مرحله دوم رسیده است؛ در تابستان آینده با همین میزان غنی‌سازی کنونی، آنها مرحله متوسط غنی‌سازی را تمام می‌کنند و به سوی مرحله نهایی حرکت می‌کنند. از آنجا تنها چند هفته با غنی‌سازی لازم برای یک بمب فاصله خواهند داشت.» در این هنگام وی خط قرمز خود را کشید.
 
نخست‌وزیر اسرائیل اظهار داشت که نمی‌توان صددرصد به گزارش‌های سازمان‌های جاسوسی متکی بود؛ چراکه ایران کشوری بزرگتر از مجموع فرانسه و آلمان، ایتالیا و بریتانیا است و نمی‌توان مطمئن بود که همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر است. نتانیاهو گفت: «من معتقدم اگر ایران با خط قرمز مشخص مواجه شود، پا پس خواهد کشید و در آن صورت زمان برای تحریم‌ها و دیپلماسی بیشتر خواهد بود.»
 
اين در حالي است كه مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه قصدی برای تولید سلاح اتمی نداشته و برنامه هسته‌ای این کشور فقط با مقاصد صلح آمیز دنبال می‌شود. رهبر ایران نیز بارها تاکید کرده است که ساخت سلاح اتمی طبق دستورات اسلام حرام بوده و در این زمینه نیز فتوای حرام بودن این گونه تسلیحات را صادر کرده است.
 
از سويي ديگر اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه به شمار می‌آید و طبق گزارش‌ها، در زرادخانه‌های هسته‌ای این رژیم بیش از 200 کلاهک هسته‌ای وجود دارد. ایران یکی از اولین امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده است، پیمانی که اسرائیل همچنان از امضای آن امتناع می‌ورزد.
 
اما اين سخنان با واكنش‌هاي متعدد مردم جهان و كاربران شبكه‌هاي اجتماعي روبرو شد. براي مثال يكي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشت:
 
«خیلی رو می خواهد بزرگترین تسلیحات کشتار جمعی خاورمیانه را داشته باشی؛ سال ها به پیر وجوان و زن و مرد رحم نکرده باشی؛ ید طولایی در نسل کشی و قتل عام داشته باشی؛ اروپا رو درگیر خودت کرده باشی; از آمریکایی ها کولی بگیری؛ بد نام و مصدر تروریسم در اقصی نقاط جهان باشی؛ بعد بیایی از ایران یک چهره بی منطق و جنگ طلب ترسیم کنی؛ این شرح اسراییل است که نخست وزیرش در سخنانی گفته: باید برای ایران خط قرمز ترسیم شود.»
 
و يا يكي ديگر از كاربران نوشت:
 
«چند روز پیش مقاله آزاده معاونی را اینجا گذاشتم که در آن سناریویی را تصور کرده بود که در صورت بمباران سایت های اتمی ایران، همه ایرانیان با عقاید مختلف و حتی خواهان بر اندازی جمهوری اسلامی،  در حمایت از جمهوری اسلامی تعلل نخواهند کرد. در زمان نوشتن فکر می کردم خانم معاونی زیادی تخیل به خرج داده ولی با خواندن نوشته های شوخی و جدی فارسی زبانان در پلاس، در واکنش به سخنرانی بی بی نتانیاهو، دیگر این قدر مطمئن نیستم. البته که دست انداختن و مزاح کردن یکی از دلایل مهم و مشروعی است که هر کسی حق دارد برایش در این آخرین فضای مجازی باقی مانده به فعالیت بپردازد. ولی هر شوخی رنگی از واقعیت دارد و به علاوه اینکه در همین چند ساعت هم مطالب جدی منتشر شده.»
 
اين سخنان حتي توسط كاربران ديگر كشورها نيز با واكنش‌هاي طنزمابانه‌اي روبرو شد و كاربران جهان اينترنت، با به تصوير كشيدن حركات مضحكانه نتانياهو، به استقبال از سخنان وي پرداختند. در زير، نمونه‌هايي از اين تصاوير طنز را ملاحظه مي فرماييد:

 

نظرات بینندگان