کد خبر: ۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

اجرای طرح ترافیک در شیراز 14 مانع دارد

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت:اجرای طرح ترافیک 14 مانع دارد که مسائلی از قبیل روگذرها و زیرگذرها، پارکینگ مورد نیاز و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را شامل می‌شود.

به گزارش شیرازه، سیروس سجادیان امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه نیروی انتظامی در پارک آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مشکل اصلی اجرای طرح ترافیک شهر شیراز تامین نیروی انسانی مورد نیاز راهنمایی و رانندگی نیست.

وی افزود: اجرای طرح ترافیک 14 مانع دارد که مسائلی از قبیل روگذرها و زیرگذرها، پارکینگ مورد نیاز و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را شامل می‌شود.

سجادیان تصریح کرد: در صورتی که شهرداری و شورای شهر این موانع اصلی را رفع کنند، نیروی انتظامی کمبودهای حوزه خود را برطرف می‌کند تا طرح به سرعت اجرا شود.

وی اضافه کرد: اگر آن‌طور که مسئولان شهری بیان می‌کنند دوربین‌های الکترونیکی مورد نیاز در تقاطع‌ها و معابر شیراز تامین و نصب شود از نظر نیروی انتظامی مانعی در اجرای طرح نیست و زیرساخت‌های دیگر ارتباطی به ما ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: شهرداری 13 بند موانع اجرای طرح ترافیک را حل کند، بند چهاردهم از نظر ما قابل حذف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأیید اظهارات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر لزوم برخورد با اخلالگران اقتصادی و رانت‌خواران، گفت: نیروی انتظامی موظف و مصمم شده که با تمام جرائم برخورد کند و برای تحقق این مهم وظایف اولویت‌بندی شده است.

سجادیان خاطرنشان کرد: آنچه که پیش از این امنیت اجتماعی استان را تهدید می‌کرد سرقت‌های مسلحانه از بانک، طلافروشی‌ها، تجاوز به عنف، آدم‌ربایی و مواردی از این دست بود که با تلاش کارکنان نیروی انتظامی درصد آن به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی افزود: در شرایط فعلی نیروی انتظامی استان فارس از جرائم خشن به سمت جرائم خرد آمده چراکه جرائم بزرگ بسیار کاهش یافته است.

سجادیان ادامه داد: در مورد اخلالگران اقتصادی و رانت‌خواران نیز مردم اگر مواردی را سراغ دارند به نیروی انتظامی گزارش دهند تا با جدیت با آن برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح کرد: وظیفه ذاتی نیروی انتظامی که در قانون پیش‌بینی شده برخورد با جرم مشهود بوده و برخورد با جرائم پنهان مستلزم همکاری و اطلاع‌رسانی مردم است.

وی اضافه کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که نیروی انتظامی استان با هر نوع جرم سازمان‌یافته و مافیایی برخورد می‌کند و در این زمینه از هیچ جناح یا گروهی که در مسائل اقتصادی اخلال کند بیمی نداریم.

سجادیان ادامه داد: نیروی انتظامی تنها به قانون وابستگی دارد و مصالح کلان کشور را لحاظ می‌کند و در اجرای قانون با هیچ گروه و جناحی تعارف ندارد.

این مقام انتظامی با اشاره به نمایشگاه نیروی انتظامی در پارک آزادی اضافه کرد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، پلیس امنیت عمومی و پلیس مبارزه با مواد مخدر در این نمایشگاه غرفه دارند.

وی افزود: مردم هنوز چندان با پلیس فتا آشنا نیستند و لازم بود که به منظور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان، اطلاعات لازم در نمایشگاهی به آنها داده شود.

سجادیان عمده موضوعات پلیس فتا را شامل سرقت از عابربانک‌ها و اطلاعات خصوصی ذکر کرد و گفت: اگر افرادی در خارج از کشور نیز اقدامات کلاهبردارانه‌ای را در مورد هموطنان داخل کشور انجام دهند توسط پلیس فتا مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، در حاشیه این نمایشگاه که با شعار سرمایه اجتماعی و اقتدار نیروی انتظامی در سایه مشارکت مردم برگزار شده بود، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس به گفت‌وگو با مردم و بررسی مشکلات آنها پرداخت.

سجادیان همچنین به چند تن از کودکان حاضر در محل لباس فرم نیروی انتظامی را هدیه داد.

 

برچسب ها: طرح ترافیک ، شیرازه ، مانع
نظرات بینندگان