کد خبر: ۳۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

برای شورای شهر شیراز در مراجع قضایی پرونده تشکیل داده ایم

استاندار فارس گفت:برخی از افراد به جای اینکه به فکر توسعه استان و شهر خود باشند به دنبال اظهار نظر در کارهای دیگران هستند که در این خصوص پرونده ای برای شورای شهر شیراز در مراجع قضایی تشکیل داده ایم.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،حسین صادق عابدین در حاشیه ششمین دیدار مردمی خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور رئیس جمهور در برنامه یاد روز حافظ، گفت: دو برنامه بزرگ به زودی در فارس اجرایی می شود تاکنون جوابی از رئیس جمهور برای حضور در این مراسم به ما نرسیده است.

وی تاکید کرد: چنانچه شخص رئیس جمهور برای یادروز حافظ و یا کنگره بین المللی سلمان فارسی حضور نداشته باشند به طور حتم معاون اول رئیس جمهور حضور خواهد داشت.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص نظر شورای شهر شیراز برای مشخص شدن زمان افتتاح فاز یک مترو تاکید کرد: دلیلی برای جواب دهی به برخی از سخنان شورای شهر شیراز ندارم و برخی از مواقع این افراد سخنان بدون دلیل و منطق به زبان می آورند.

صادق عابدین یادآور شد: طی هشت ماه آینده واگن ها به شیراز منتقل خواهد شد.

وی اظهار کرد: برخی از افراد به جای اینکه به فکر توسعه استان و شهر خود باشند به دنبال اظهار نظر در کارهای دیگران هستند که در این خصوص پرونده ای برای شورای شهر شیراز در مراجع قضایی تشکیل داده ایم.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای نیمه دوم سال آینده طرح توسعه حرم سرعت بیشتری خواهد گرفت افزود: در سال 90 به طور جدی پیگیر بحث توسعه حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) بودیم  و اعتبارات خوبی نیز برای این فعالیت مصوب شد.

وی تصریح کرد: به طور حتم این فعالیت در سال آینده سرعت بیشتری خواهد یافت اما مسئولین حرم مطهر باید توجه داشته باشند که حرم باید به خودکفایی مالی برسد.

صادق عابدین تاکید کرد: استان مقدس رضوی دارای شرکت های مختلفی است که فعالیت های اقتصادی انجام می دهند و این شرکت ها توان مالی قویی را برای استان مقدس ایجاد کرده اند به همین دلیل باید به سمت خودکفایی اقتصادی حرم مطهر شاه چراغ(ع) حرکت کرد.

استاندار فارس در خصوص زمان افتتاح خیابان 9 دی شیراز نیز تصریح کرد: قرار بود که این خیابان در دهه کرامت افتتاح شود اما به دلیل اینکه برخی از صاحبان خانه هایی که به تملک درآمده، پول خود را به طور کامل دریافت نکرده بودند  افتتاح را به عقب انداختیم.

وی افزود: در حال رایزنی هستیم که اعتبار لازم را برای پرداخت کلیه مطالبات مردم این منطقه جذب کنیم و به زودی پس از انجام پرداخت های لازم افتتاح خیابان را انجام خواهیم داد.

صادق عابدین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی سال جاری 700 نفر از مردم استان با استاندار فارس دیدار کرده اند، گفت: تاکنون شش جلسه دیدار مردمی داشته ایم که حدود 70 درصد از مشکلات رفع و یا در حال پیگیری است.

استاندار فارس با اشاره به درخواست های مردم از مدیران استان در چنین جلساتی یادآور شد: مشکلات خدماتی، بانکی،اشتغال و... از جمله مواردی است که در این جلسات توسط مردم مطرح می شود که البته درخواست های مردمی نسبت به یکسال گذشته بسیار کاهش یافته است.

نظرات بینندگان