کد خبر: ۳۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

سلطان اهدای خون جهان بار دیگر خون اهدا کرد

 دکترسیدمحمدحسن شیخ الاسلامی رکورد دار اهدای خون دردنیا که او را به عنوان سلطان اهدا خون می شناسند در مراسمی برای یکصد و نود دومین باردرپایگاه انتقال خون شهرستان جهرم حضو یافت و قسمتی از خون خود را اهدا کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، دکتر شیخ الاسلامی هنگام اهدای خون خود گفت: من با الگو گرفتن از سنت پیامبر اسلام(ص) سعی دارم سفارش های آن بزرگوار و ائمه اطهار(ع) را در زندگی خود به اجرا درآورم.

رکورد دار اهدای خون درجهان درباره انگیزه خود در امر اهدای خون بیان داشت: حدود 50 سال قبل درحین فعالیت های پزشکی ، زنی باردار را مشاهده کردم که درهنگام وضع حمل با مشکل خونریزی رو به رو و با خطر مگر مواجه بود و نیازمبرم به خون داشت .

وی گفت: مشاهده وضع دشواراین زن ، موجب توجه من به امراهدای خون شد و تا به امروز با اهدا خون ، سلامتی خود را مدیون این امر خداپسندانه می دانم.

وی افزود: با اهدا خون رضای خدا و دعای خیر بیماران همراه فرد اهداکننده است زیرا امرخیرهرچه پوشیده ترباشد ، نزد خداوند والاتراست.

این متخصص طب خون ادامه داد: من از همه مردم می خواهم با اهدا خون به رفع مشکل بسیاری از نیازمندان و سلامتی خویش کمک کنند.

شیخ الاسلامی بیان کرد: شعار قرآنی ˈ هرکس جان انسانی را نجات بخشد گویی که جان همه انسانها را نجات بخشیدهˈ باید سرلوحه همه مردم جامعه باشد.

وی ازمدیران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی جهرم خواست درامر توسعه پایگاه انتقال خون برای این اقدام خداپسندانه تلاش بیشتری داشته باشند.

دکترشیخ الاسلامی تاکنون 192 بار و درهرنوبت 500 سی سی خون خود را اهدا کرده است و این مقدار برابر نه و نیم لیتر خون و معادل 1/19 برابرکل خون یک فرد سالم است.

این رکورد داردنیا دردوران دفاع مقدس 16 ماه پیاپی بدون وقفه و هربار 500 سی سی خون اهدا کرده است و اگر چه طبق موازین جهانی سن اهدا خون 16 تا 65 سال است ، شیخ اسلامی درسن 78 سالگی ، سالانه چهارباربه صورت مداوم خون اهدا می کند.

نظرات بینندگان